بهترین غذای پرنده

بهترین غذای پرنده

خرید بهترین غذای پرنده ضمانتی برای کیفیت زندگی و عمر پرنده زنیتی شما خواهد بود. در ادامه به بهترین غذا پرنده، غذای پرندگان مختلف به چه صورت است،  غذای پرندگان وحشی، غذای عروس هلندی، غذای فنچ، غذای مرغ عشق، غذای مرغ مینا و غذا پرنده برای تخم گذاری و تولید مثل می‌پردازیم. برای اطلاع از بهترین غذای پرنده به سایت  کلینیک دامپزشکی لبخند حیوانات مراجعه فرمایید.

بهترین غذا پرنده

پرندگان حیوانات حساسی هستند و اینکه چه غذایی میخورند بسیار مهم است و برای همین تحقیق درمورد بهترین غذای پرنده که چه چیزی می توانند بخورند و چه چیزی نمی توانند بخورند حائز اهمیت است. بعضی از افراد نمی دانند که باید به پرنده خود غذای خام بدهند یا غذای پخته بدهند. غذای پخته به علت پخت تمام مغذی و ویتامین هایی که می تواند جذب بدن پرنده شود را ندارد لذا بهتر است از مواد خام برای پرنده خود استفاده کنید و همچنین برای دادن غذای پخته از ظروف فولادی ضد زنگ استفاده کنید.

برخی از غذاهای که می توانید استفاده کنید شامل

  • جودسر
  • دانه جو
  • برنج قهوه ای
  • جوانه ها
  • نخود فرنگی
  • لوبیا
  • عدسی

همچنین میوه ها و سبزیجات یکی از منابع عالی مواد غذایی هستند. البته این غذاها را باید آرام آرام به پرندگان خود بدهید، تا بتوانید خود را با غذای جدید وفق دهند. در نظر داشته باشید نباید غذای پرندگان را به یکباره عوض کنید، پرا که عوض کردن غذای در یک روز باعث بی اشتهایی پرندگان می‌شود.

غذای پرندگان وحشی

اگر به غذای پرنده های وحشی دقت کنیم دانه‌هایی که می‌خورید بخش کوچکی از رژیم غذایی آنها به شمار می رود. آنها در ازای هر دانه ای که می خورند احتمالا ۱۰ عدد یا بیشتر حشره ، عنکبوت و یا کاترپیلار خورده‌اند. دانه‌هایی که پرندگان وحشی به عنوان غذا مصرف می‌کنند، کالری لازم را بیشتر به صورت چربی به بدن آنها می‌رساند. آنها می  توانند از این چربی به عنوان منبع انرژی خود استفاده کنند، به خصوص در زمستان که به دلیل هوای سرد انرژی زیادی برای گرم نگه داشتن و لازم دارند. در مطلبی دیگر به موضوع غذای مرغ مینا می‌پردازیم.

غذای پرندگان مختلف به چه صورت است

باید در نظر داشته باشید هر پرنده با توجه به گونه‌ای که دارد باید غذایی برای او تهیه شود، برای اینکه بتوانید یک برنامه غذایی کامل تنظیم کنید بهتر است از دامپزشک کمک بگیرید.

غذای عروس هلندی

یکی از پرندگان زیبا و دوست داشتنی می‌باشد، افرادی که عروس هلندی دارند، باید به تغذیه آن ها اهمیت بسیاری بدهند در طول روز حداقل سه وعده غذایی باید داشته باشند و البته باید دانه هایی با کیفیت بالا برای پرنده خود تهیه کنید. از غذاهای دیگر می‌توان به شاهدانه و تخم آفتابگردان نیز اشاره کرد البته باید توجه داشت برای رشد کافی عروس هلندی باید در غذای آنها ترکیباتی از مواد پروتئین‌، تخمه ها، آجیل و سبزیجات استفاده کنید.

غذای سار

سار از گروه پرندگان و از دسته گنجشک سانان می‌باشد این پرندگان بسیار خوش خوراک هستند و هر چیزی را که می‌بیند. می‌خورند سارها به طور معمول از حشرات ، کرم ها، نرم تنان و بندپایان تغذیه می‌کند. پرنده سار وقتی در سنین ۱۴ تا ۲۸ سالگی هستند، می‌توانید به دانه آنها گوشت چرخکرده را اضافه کرده و ورز داده تا مانند کرمینه دربیاورید و به پرنده خود بدهید.

غذای فنچ

پرندگان فنچ ۴ تا ۷ سال عمر می‌کنند البته عمر انها به کیفیت غذایی که می‌خورند بستگی دارد. مواد غذایی فنچ را باید به گونه‌ای تهیه کنید که دارای تعادل فرمول دانه  و حاوی مکمل‌های مفید باشد. در رژیم غذای آنها از سبزیجات، میوه و یا اسفناج استفاده کنید می‌توانید به آنها خیارو هویج رنده شده نیز بدهید. استفاده از سیب و موز نیز برای این پرندگان جز بهترین غذای پرندگان به شمار می‌رود.

غذایی که توسط سرپرست حیوان می‌تواند در خانه استفاده کنید، شامل نخود فرنگی پخته، سیب زمینی هندی یا شیرین کلم بروکلی، کدو تنبل، برگ شلغم، سیب، برگ کرفس، زرد آلو، تخم مرغ آپز، مرکبات و غیره استفاده کنید.

 غذای مرغ عشق

می‌توانید از ارزن که یکی از محبوب‌ترین غذاهای مرغ عشق است، استفاده کنید البته در نظر داشته باشید به علت ذخایر چربی در ارزن خوردن بی‌رویه آن باعث چاقی می‌شود. استفاده از غلات صبحانه غیر شیرین، برنج پاستای پخته نان، گندم و لوبیا نیز استفاده کنید.

غذای مینا

در مورد تغذیه مرغ مینای اهلی باید گفت که با مرغ مینا وحشی فرق دارد و فقط از غذای نرم استفاده می‌کنند. پلت از غذاهای اصلی این پرنده بوده که به صورت پودر شده از دانه و غلات هستند، به شکل استوانه‌ای اماده می‌شوند. پلت‌ها دارای آهن فراوان بوده و ارزش غذای بالایی دارند.

البته که برای پرندگان دیگری مثل طوطی کاسکو و طوطی ماکائو داستان به همین صورت است. و همینطور انتخاب اسباب بازی، جای غذا، آب و انتخاب قفس با توجه به نوع نژاد و اندازه پرنده شما موضوع متفاوتی خواهد شد. در این باره مقالات تاثیر اسباب بازی بر سلامت پرندگان خانگی؟ و انتخاب قفس مناسب گنجشک سانان و طوطی سانان برای شما مفید است.

غذا پرنده برای تخم گذاری و تولید مثل

در تغذیه پرنده حامله نباید از مواد غذایی همچون: شکلات، هیته سیب، نمک، آووکادو، قارچ، برگ گوجه فرنگی کافئین و پیاز وجود داشته باشد، چرا که این مواد غذایی مانند سم است. باید یک رژیم غذایی را با مشورت دامپزشک برای پرنده حامله تهیه کنید. البته که برای جوجه ها سرلاک لازم است. همینطور می‌توانید مقاله سرلاک پرنده چیست؟ را مطالعه بفرمایید.

موضوع غذای طوطی کاسکو و طوطی ماکائو خود موضوع مفصل دیگری است، که باید به آن بپردازیم.

کلینیک پرندگان در تهران

امیدواریم که پرنده شما دچار مشکل یا مریضی نشود. شناخت مریضی ها و مشکلات پرندگان شما را در نگهداری خوب کمک خواهد کرد. از این دست مشکلات و مریضی ها می‌توانیم از ایدز پرندگان چیست؟، مدفوع آبکی در پرندگان، پرکنی در پرندگان و عدم تعادل در پرندگان زینتی نام ببریم.

برای این منظور سناخت خصوصیات کلینیک پرندگان مورد نیاز است. البته که دامپزشک پرندگان شناخت بهتری راجع به پرنده دارد. البته که با توجه به وسعت جغرافیایی کشور این موضوع شهر به شهر و استان به استان متفاوت است. به همینخاطر ما بصورت تخصصی روی موضوعاتی چون دامپزشک پرندگان شمال تهران و دامپزشک پرندگان کرج کار می‌کنیم. که شما می‌توانید از دکتر دامپزشک مشورت بگیرید.

بهتر است بدانید:
دامپزشک گربه – دامپزشک سگ – آرایشگاه گربه  – دامپزشک خرگوش – کلینیک دامپزشکی تهران غرب – حمام سگ – کلینیک دامپزشکی – بهترین کلینیک دامپزشکی تهراندامپزشک پرندگان تهرانشماره دکتر سگبهترین کلینیک پت –اصلاح موی گربه – اصلاح موی سگ –ارایشگاه سگ – حمام گربه  – واکسن گربه و سگ – آرایش و اصلاح حیوانات در تهران

10 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • غذای پرنده خوب و مفید بود باتشکر از لبخند حیوانات

    پاسخ
  • جالب بود بازم موضوعاتی مثل بهترین غذای پرنده بذارید لطفا ممنون لبخند حیوانات (:

    پاسخ
  • مطالب بهترین غذای پرنده راهنمایی بزرگی به من کرد

    پاسخ
  • مطالبتون درباره بهترین غذای پرنده
    بسیار مفید بود

    پاسخ
  • خیلی خوبه آدم بدون بهترین غذای پرنده چیه ممنون لبخند حیوانات

    پاسخ
  • خیلی ها نمیدونن غذای پرنده چیه. با این مطلب کمک خوبی برای این افراد هستین!

    پاسخ
  • مطالب خوبی بود از غذای پرنده ممنون لبخند حیوانات منتظر مطالب بیشتریم

    پاسخ
  • مطلب مفیدی درباره بهترین غذای پرنده بود

    پاسخ
  • مطالب مفیدی در خصوص بهترین غذای پرنده ارائه دادید. من همیشه از جو دوسر و برنج قهوه ای استفاده می کردم از این به بعد تنوع غذایی پرنده خودم را بیشتر می کنم.

    پاسخ
  • کسانی که پرنده دارند خیلی خوبه که بدانند بهترین غذای پرنده چیه، مطلب خوبی بود لبخند حیوانات.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات