اصلاح موی سگ

اصلاح موی سگ

اصلاح موی سگ را از طریق کلینیک دامپزشکی لبخند حیوانات انجام دهید. کلینیک لبخند حیوانات افتخار دارد در صورت نیاز سگ شما به اصلاح و آرایش اصلاح موی سگ را توسط آرایشگران حرفه ای و با کادری مجرب انجام دهد. اصلاح و آرایش موی سگ یک موضوع حیاتی در رفاه و سلامت حیوان می‌باشد، که موجب افزایش طول عمر حیوان می‌شود.

میزان نیاز سگ ها به اصلاح و پیرایش

میزان نیاز سگ‌ها به اصلاح و پیرایش به عواملی چون سن، نژاد و سلامت کلی آنها بستگی دارد. اصلاح موی سگ به صورت منظم باعث می‌شود تا از سلامت کلی و راحتی حیوان اطمینان حاصل کنید. اکثر نژادهای سگ ها دارای ریزش مو هستند، بعضی از این گونه‌ها مثل پودل ریزش مو ندارند و درفاصله ی زمانی ۶ تا ۸ هفته به اصلاح مو نیاز خواهند داشت.

نگهداری کردن از موی سگ بسیار مهم می‌باشد. آرایش و اصلاح حیوانات خانگی در ظاهر و بهداشت حیوانات بسیار تاثیرگذار است. کوتاهی موی سگ و شست و شوی آن علاوه بر زیبایی بر بهداشت و سلامت روان سگ تاثیرگزار است. اصلاح موی سگ فواید زیادی برای حیوان دارد و باعث خنک شدن حیوان در فصل گرم تابستان می‌شود.

اصلاح موی سگ

در مطلبی مجزا به بیان تفاوت ماشین اصلاح حیوانات با انسان پرداختیم.

مشکلات اصلاح نادرست موی سگ ها

مشکلات زیادی در اثر درست اصلاح نکردن حیوانات به وجود می‌آید، مثلا اگر موی سگ خود را به درستی اصلاح ننمایید. سگ شما در فصل سرد دچار ابتلا به هیپوترمی یا سرمازدگی تراشه و سرماخوردگی می‌شود.

یکی دیگر از عوارض اصلاح نادرست سگ ها ایجاد حساسیت های پوستی است اگر موی سگ به طور صحیح پیرایش نشود پوست تن سگ با گرد و غبار هوا در می آمیزد و پوست حیوان خانگی شما به این آلودگی ها واکنش می دهد و دچار حساسیتهای پوستی می‌شود. و همچنین اصلاح کردن نادرست موی سگ باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان پوست و آفتاب سوختگی یا نیش خطرناک حشرات می‌شود.

اصلاح موی سگ

سبک‌های کوتاهی موی سگ

موی بسیاری از نژادها به اصلاح و پیرایش و مراقبت‌های جانبی دیگر نیازدارد. سبک‌های متفاوت کوتاهی مو بر اساس نژاد سگ ها و سلیقه افراد تفاوت دارد.

بعضی از سبک‌های کوتاهی موی سگ دلایل درمانی دارد. سبک‌های متنوعی با در نظر گرفتن علایق افراد نیز انجام می‌شود. در برخی از نژاد ها مانند سگ های لهاسا آپسو، پوشش خز بدن حیوان رشد زیادی ندارد. مانند موهای اطراف پا و شکم. اما موهای برخی از جاهای دیگر بدن دائما رشد می‌کنند مانند موهای اطراف چشم که دارای سرعت رشد زیادی هستند و بینایی حیوان را دچار مشکل می کنند.

دراین شرایط باید موهای جلوی چشم حیوان را اصلاح کرد تا بینایی حیوان دچار مشکل نشود. بعضی از سگ ها با بلند شدن موهای بدنشان، دچار خارش پوستی می‌شوند. خارش در حیوانات می تواند در اثر مشکلات پوستی ایجاد شود و منشأ پوستی داشته باشد، که کوتاه کردن موی سگ تاثیر زیادی در کاهش این موضوع دارد.

یکی از خدماتی که می‌توانید در کلینیک دامپزشکی لبخند حیوانات از آن بهره مند شوید، اصلاح و کوتاهی موی سگ به بهترین و زیباترین حالت است که مطابق با سلیقه شما انجام می‌شود.

برای کوتاهی موی سگ هایی که حساس هستند، تا جایی که امکان دارد. روش های تخصصی مقید کردن حیوان و آرام بخشی به کار می‌رود. اصلاح موها در بعضی از نژادها با روش‍ها و سبک های ویژه ارائه می‍شود و با کوتاهی مو، حیوان دارای زیبایی و جذابیت خاصی می‌شود. از سویی سگ های نگهبان و بزرگ نیازی به کوتاهی مو ندارند و در سگ های با نژاد موی بلند کوتاه کردن موی حیوان در فصول گرم بسیار مفید است.

بعضی اوقات به دلیل عدم رسیدگی به مو های حیوان، موهایش گره می‌خورد که تنها راه حل خارج شدن از این وضعیت کوتاهی کامل موها می‌باشد و باعث کاهش جذابیت و زیبایی ظاهری حیوان می‌شود. کوتاهی موی سگ به میزان قابل توجهی از ریزش موی حیوان‌ها جلوگیری می‌کند.

هزینه ی کوتاهی و آرایش موی سگ

کلینیک لبخند حیوان به همه‌ی نیازهای شما در زمینه‌ی پیرایش موی سگ با قیمتی مناسب پاسخ می‌دهد. هزینه‌ی کوتاهی و آرایش موی سگ در مقایسه با دیگر خدمات دامپزشکی ها دارای قیمت بسیار پایینی است. بعد از اصلاح موی سگ خود، زمان کوتاهی مجدد را از دامپزشک بپرسید.

کارهایی که بعد از اصلاح موی سگ باید انجام دهید:

بعد از کوتاهی موی سگ، حیوان را به گردش نبرید و در صورتی که هوا آفتابی باشد، از کرم ضد آفتاب مخصوص حیوان استفاده کنید. از لباس مخصوصش برای پوشاندن بدنش استفاده کنید تا دچار آسیب نشود. اجازه ندهید بدنش را بخاراند چون باعث می‌شود پوستش تحریک شود.

در صورت مشاهده‌ی لکه‌های قرمز در پوست سگ از کرم یا لوسیونی مورد تجویز دامپزشک استفاده نمایید. قیمت و هزینه کوتاهی موی سگ بسیار پایین است و در جایی که کوتاهی موی سگ ارزان تبلیغ می‌کنند، خدمات خوبی ارائه نمی‌شود.

فواید اصلاح موی سگ توسط کلینیک دامپزشکی

از هزینه‌ی اصلاح و کوتاهی موی سگ شانه خالی نکنید. زمانی که سگ خود را برای اصلاح و کوتاهی به کلینیک می‌برید. به عنوان مثال اگر سگ شما پامر باشد، دکتر رشد موهای سگ پامر را می‌داند.

اگر سگ دچار ریزش مو باشد دامپزشک درمان مناسبی برای ریزش موی سگ به شما ارائه می‌دهد. ویتامین ها و مکمل هایی را برای رشد موهای آن به شما معرفی می‌کند.

انواع متفاوت موی سگ ها

انواع متفاوتی از مو یا خز در نژاد های مختلف سگ ها موجود است.

به عنوان مثال موی نرم در سگ هایی با نژاد باکسر، موی بلند در سگ های با نژاد شیتزو و موی صاف در سگ های با نژاد گلدن رتریورز و موهای فرفری در سگ های با نژاد پودل و نژاد های دولایه کوتاه مانند: ژرمن شپرد، دولایه متوسط مانند: هاسکی و دولایه بلند مانند: ساموید. سگ های با نژاد های موی بلند نیاز دارند که موهایشان را به طور مرتب کوتاه کنند و بالعکس کوتاه کردن مو در سگ های با نژاد دو لایه می‌تواند مشکلات جدی و دائمی برای سگ ها به همراه داشته باشد

یکی از بهترین پانسیون حیوانات در تهران لبخند حیوانات می‌باشد.

بهتر است بدانید:
دامپزشک سگ – دامپزشک گربه – شماره دامپزشک گربه –آرایشگاه گربهکلینیک دامپزشکی تهران غرب – دامپزشکی گربه در تهران – دامپزشک خرگوش – حمام گربه

10 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات