غذای مرغ مینا

غذای مرغ مینا

غذای مرغ مینا شامل انواع میوه‌ها، مواد گیاهی و حیوانی است. این نوع از تغذیه باعث شده است تا مرغ مینا به یک پرنده همه چیز خوار تبدیل شود؛ با این حال، این مسئله نباید به گونه‌ای فرض شود که در رژیم غذای مینا کوتاهی صورت گیرد؛ چرا که تغذیه نامناسب، یکی از دلایل رایجی است که باعث بروز مشکلاتی برای سلامتی این پرندگان می‌شود. بنابراین، با ادامه این مطلب از غذا مرغ مینا همراه شوید تا با تاپ فید مرغ مینا، این که مرغ مینا چه غذایی دوست دارد، خرید غذا مرغ مینا و غذای مرغ مینا اوشکایا آشنا شوید. همین طور، در ادامه، متوجه می‌شوید که چه غذاهایی به مرغ مینا نباید بدهیم؟ و مرغ مینا چیا نباید بخوره، به مرغ مینا چی بدیم بخوره، بهترین غذای پرنده مرغ مینا و غذای مرغ مینا پادوان چیست.

غذای مرغ مینا چیست

غذا مرغ مینا چیست

مرغ مینا چه پرنده‌ای است؟

مرغ مینا (Myna Birds) که با نام مینای هندی هم شناخته می‌شود، در خانواده سارها (Sturnidae) طبقه بندی می‌شود. این پرنده را که بومی آسیا و به ویژه هند است، می‌توان در بسیاری از نقاط جهان پیدا کرد؛ چرا که از پرندگان سازگاری به حساب می‌آید که در مناطق شهری و روستایی به خوبی زندگی می‌کند.

معرفی پرنده <yoastmark class=

نکته قابل توجه در مورد مرغ مینا این است که این پرنده به راحتی قابل تشخیص است؛ زیرا بدنی قهوه‌ای رنگ، منقار و پاهایی زرد رنگ و لکه‌های سفید رنگی دور چشمانش وجود دارد. جالب اینجاست که این پرندگان، عادت منحصر به فردی هم دارند؛ آن‌ها به لانه حیوانات دیگر حمله می‌کنند تا تخم‌ها یا بچه‌هایشان را بدزدند. معمولاً، این کار را در زمان فصل تولید مثل انجام می‌دهند. از آنجایی که غذای مینا، طیف گسترده‌ای از میوه، سبزیجات و حشرات را در بر می‌گیرد؛ به پرندگان همه‌چیزخوار معروف‌اند. در ادامه با انواع غذا مرغ مینا، این که مرغ مینا چه غذایی دوست دارد یا چه می‌خورد، آشنا می‌شوید.

مرغ مینا چه غذایی دوست دارد؟

مرغ مینا از جمله پرندگانی است که هر چیزی را که به منقارش می‌رسد، می‌خورد. به طور کلی، غذا مرغ مینا از ارزش غذایی خوبی برخوردار و شامل موارد زیر است:

حشرات و بندپایان

موجودات کوچکی که معمولاً به عنوان حشرات و بندپایان طبقه بندی می‌شوند، از منابع اصلی غذای مینا هستند. این پرندگان که به خاطر صدای خاص و طبیعت فعال خود شناخته می‌شوند، نیازهای غذایی خاصی هم دارند. آن‌ها، جدا از سایر منابع غذایی، مثل سایر گونه‌های پرندگان از انواع حشرات تغذیه می‌کنند. از متداول‌ترین حشرات و بندپایانی که به عنوان غذا مینا به حساب می‌آیند، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سوسک
  • مورچه
  • موریانه
  • عنکبوت
  • کرم کاترپیلار

همچنین، غذا مرغ مینا شامل حلزون‌های کوچک و کرم‌های خاکی هم می‌شود؛ اما این موجودات، بخش قابل توجهی از رژیم غذایی پرندگان مینا را تشکیل نمی‌دهند. پیشنهاد می‌شود برای اطمینان از سالم و مناسب بودن تغذیه این پرندگان، در خرید غذا مرغ مینای خود دقت کنید؛ حتماً از مکمل‌های غذای مینا شامل انواع میوه‌ها، سبزیجات و دانه‌ها هم استفاده کنید. علاوه بر این‌ها، سعی کنید مقداری آب شیرین هم در اختیار این پرندگان قرار دهید.

میوه‌ها و انواع توت‌ها

میوه‌ها و انواع توت‌ها دسته دیگری از غذا مینا هستند. به طور کلی، میناها به میوه‌های مختلفی علاقه ذاتی دارند. این پرندگان، در درجه اول به مصرف توت‌ها به عنوان منبع فیبر و ویتامین‌ها گرایش دارند. آن‌ها همچنین، انجیر، خرما، کیوی، انبه، گلابی و دیگر انواع میوه‌ها را دوست دارند.

نقش میوه در غذای مینا

نقش میوه در غذای مینا

این میوه‌ها در رژیم غذای مینا، اغلب به صورت خام مصرف می‌شوند؛ اما در مواقعی می‌توانید آن‌ها را کمی پخته یا خشک کنید تا طعم آن‌ها بیشتر شود. همچنین، بسیاری از میوه‌های کوچک مثل زغال اخته و انگور وجود دارند که پوست یا دانه دارند؛ شما می‌توانید این میوه‌ها را به صورت کامل و بدون پوست کندن یا برداشتن دانه‌هایشان به میناها بدهید. از طرف دیگر، میوه‌های بزرگتری مثل سیب یا هندوانه را بایستی قبل از تغذیه به قطعات کوچکتر خرد کنید. علاوه بر این‌ها، مینا از آنتی اکسیدان‌ها و فلاونوئیدهای موجود در بیشتر میوه‌ها بهره می‌برد. وجود این مواد مغذی و ویتامین‌ها در غذا مینا باعث سلامت چشم و تقویت ایمنی بدن آن‌ها می‌شود.

دانه‌ها و غلات

رژیم غذایی پرندگان مینا عمدتاً از “دانه‌ها و غلات” تشکیل شده است که به شرح زیرند:

  • میناها، دانه‌های کوچکی مثل ارزن، تخم آفتابگردان و خار را برای خوردن ترجیح می‌دهند.
  • آن‌ها همچنین از انواع غلات مثل گندم، جو و جو دوسر تغذیه می‌کنند.
  • اگر در غذا مرغ مینا از دانه‌های درشت و فرآوری نشده استفاده شود، این می‌تواند به منقار آن‌ها آسیب برساند.
  • برای کمک به این پرندگان برای آسیاب کردن دانه‌ها، در ترکیبات غذا مینا از دانه‌های شن یا سنگریزه‌ها استفاده کنید.

مواد غذایی و باقی مانده غذاها

میناها، از بیشتر مواد غذایی که ما انسان‌ها مصرف می‌کنیم مثل برنج، نان، میوه‌ها و سبزیجات هم استفاده می‌کنند. سوابق تاریخی نشان می‌دهد که این پرندگان، بیش از ۵۰۰۰ سال پیش، تمایلات زباله گردی خود را نشان دادند؛ به طوری که نقش اکولوژیکی مهمی در تمیز نگه داشتن خیابان‌های ما از زباله‌های آلی بر عهده داشته‌اند. بنابراین، شما می‌توانید از باقیمانده غذاهای خود مثل برنج پخته شده یا سبزیجات در غذا مرغ مینای خود استفاده کنید. از جمله پسماندهای غذایی که مرغ مینا مصرف می‌کند، به شرح زیر است:

  • زباله‌های مواد غذایی
  • برنج پخته شده
  • نان روتی
  • میوه‌ها
  • سبزیجات

هر چند میناها به راحتی از غذای انسان و پسماندهای آن به عنوان یک وعده غذا مرغ مینا استفاده می‌کنند؛ اما باید توجه کنید که این پرندگان، همچنان در رژیم غذایی خود به خوردن حشرات و انواع توت‌ها نیاز دارند. همچنین، از زمان‌های قدیم، این مسئله کشف شده است که فضولات انسانی هم از منابع غذا مینا به حساب می‌آیند.

شکار حیوانات دیگر

معمولاً، میناهای وحشی برای امرار معاش خود، حیوانات دیگر را شکار کرده و از آن‌ها تغذیه می‌کنند؛ از این رو، نقش مهمی در حفظ سلامت و تعادل اکوسیستم زمین ایفا می‌کنند. این پرندگان از شیوه منحصر به فرد خود برای شکار استفاده می‌کنند؛ چنگال‌های تیز، منقار قلاب‌دار و حس بینایی فوق‌العاده میناها به آن‌ها اجازه می‌دهد تا طعمه‌هایشان را شکار کرده و ببلعند.

اما وقتی صحبت از تغذیه از حیوانات دیگر می‌شود، پرندگان مینا بسته به گونه و زیستگاهشان، رژیم غذایی متنوعی دارند. بعضی‌ها در رژیم غذا مرغ مینا، پستانداران کوچکی مثل موش یا خرگوش را ترجیح می‌دهند؛ در حالی که بعضی دیگر، ماهی یا خزندگان را شکار می‌کنند. همچنین، گونه دیگری از پرندگان یا حشرات دیگر تغذیه می‌کند. توجه به این نکته ضروری است که پرندگان مینا، در حالی که شکارچیان ماهری هستند؛ اما با تهدیدات ناشی از فعالیت‌های انسانی مثل تخریب زیستگاه، آلودگی و شکار غیرقانونی مواجه هستند. با این حال، تلاش‌های حفاظتی برای محافظت و تضمین بقای این پرندگان برای نسل‌های آینده در حال انجام است.

تاپ فید مرغ مینا چیست؟

پرندگان مینا، معمولاً برای تأمین نیازهای غذایی خود از انواع مواد غذایی که در دسترسشان است، استفاده می‌کنند؛ اما زمانی که می‌خواهید از آن‌ها به عنوان پرنده خانگی استفاده کنید، بهتر است، تاپ فید مرغ مینا تهیه کنید. این دان ویژه از برند تاپ فید و حاوی بهترین مواد اولیه و باکیفیت برای مصرف اختصاصی پرندگان مینا است. این غذا مرغ مینا، دیگر مشکلات مربوط به دانه‌ای بالانس نشده را ندارد و مزایای زیر را به همراه دارد:

غذا مینا تاپ فید

غذا مینا تاپ فید

  • غذای پلت شده و مخلوط کاملی از مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز مرغ مینا
  • بالانس شده با اسیدهای آمینه بر اساس نیازهای روزانه مرغ مینا و بدون افزودنی‌های مضر
  • تأمین و کنترل آهن بدن پرنده
  • عدم نیاز به مصرف مولتی ویتامین‌های اضافی و سایر مکمل‌های غذایی
  • افزایش شادابی و طول عمر مرغ مینا

بهترین غذای مرغ مینا چیست؟

از آنجایی که مرغ مینا بومی آسیا است یعنی جایی که با جنگل‌های سرسبز، مزارع گل و گیاهان طبیعی احاطه شده است؛ علاقه زیادی به مصرف میوه‌ها، شهد گل‌ها و حشرات کوچک دارد. درواقع، زیستگاه طبیعی این پرندگان از دلایل قانع کننده‌ای به حساب می‌آید که چرا میناها، عاشق خوردن میوه‌های تازه هستند.

 

بنابراین، برای این که بتوانید یک مینای شاد و سالم داشته باشید، حتماً به تغذیه آن توجه داشید باشید. سعی کنید بهترین غذا مرغ مینا را در اختیارش قرار دهید و موارد زیر را رعایت کنید:

  • میوه‌های تازه مثل سیب، انواع توت‌ها و پاپایا از منابع عالی ویتامین برای غذا مینا هستند.
  • سبزیجاتی مثل کاهو و کرفس از دیگر غذاهای مورد علاقه این پرندگان هستند.
  • دانه‌های مغذی مثل بادام زمینی، تخم آفتابگردان، پسته و غلات هم از بهترین انواع غذای مینا به حساب می‌آیند.
  • در کنار این موارد، پرندگان مینا برای حفظ یک رژیم غذایی متعادل، به حشرات و حیوانات کوچک هم نیاز دارند.

به مرغ مینا چی بدیم بخوره؟

در میان انواع غذای مرغ مینا که برای شما نام بردیم؛ ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که به مرغ مینا چی بدیم بخوره تا تغذیه خوبی داشته باشد؟  و در جواب این سؤالتان در مورد غذا مرغ مینا می‌توانیم به شما بگوییم که پرندگان مینا همه چیز خوار هستند؛ به این معنی که آن‌ها غذاهای متنوعی می‌خورند. در طبیعت از دانه‌ها، میوه‌ها، حشرات و شهد گل‌ها تغذیه می‌کنند.

اما به عنوان پرندگان خانگی بایستی یک رژیم غذایی متعادل برای مرغ‌های مینای خود در نظر بگیرید؛ این یعنی در ترکیبات غذا مرغ مینا از مواد غذایی استفاده کنید که شامل تمام مواد مغذی مورد نیازش باشد. پس، رژیم غذایی شامل دانه‌ها، میوه‌ها، سبزیجات، تخم‌مرغ پخته شده، سینه مرغ رنده شده یا کرم‌ها به آن‌ها ارائه دهید؛ یا از پلت‌های آماده و تاپ فید مرغ مینا استفاده کنید. در آخر، این که همیشه، مطمئن شوید، آب شیرین و سالم برای سلامتی این پرندگان در اختیارشان قرار می‌دهید.

مرغ مینا چیا نباید بخوره؟

این خیلی اهمیت دارد که بدانیم، مرغ مینا چیا نباید بخوره؛ به دلیل این که اگر تغذیه مرغ مینا نامناسب باشد، می‌تواند به سلامت و رشد این پرنده آسیب وارد کند. اما در ادامه مطلب، می‌خواهیم به شما بگوییم که یک مرغ مینا چیا نباید بخوره:

به مرغ مینا چی بدیم بخوره

به مرغ مینا چی بدیم بخوره

  • با وجود این که مرغ مینا به مواد غذایی شیرین علاقه دارد؛ اما برایش ضرر دارد و نباید شیرینی جاتی مثل قند یا خرما بخورد.
  • مواد غذایی حاوی مقادیر زیادی از آهن یا ویتامین ث هم از جمله مواد غذایی ممنوعه به حساب می‌آیند؛ چرا که می‌توانند هضم مرغ مینا را با مشکل مواجه کنند و دچار بیماری کبدی در پرنده شوند.
  • از آرد غلاتی مثل گندم هم نباید در رژیم غذایی مرغ مینا استفاده شود.
  • همچنین، سایر مواد غذایی مثل کنجد، کلم بروکلی، نخود، لوبیا سبز، سیب زمینی شیرین برای این پرنده ممنوعیت استفاده دارند.

چه غذاهایی به مرغ مینا نباید بدهیم؟

خیلی باید دقت داشته باشیم که چه غذاهایی به مرغ مینا نباید بدهیم؛ چرا که بعضی از مواد غذایی ممکن است برای پرنده شما نامناسب و چه بسا مضر هم باشد. به طور کلی، بهتر است از دادن غذاهای ناسالم یا مضر به پرنده مینای خود خودداری کنید. این غذاها می‌توانند شامل غذاهای چرب، شیرین و همچنین شکلات، کافئین، الکل یا آووکادو باشند؛ چرا که رژیم غذایی با چربی یا قند زیاد می‌تواند منجر به افزایش وزن و سایر مشکلات سلامتی میناها شود.

همچنین، غذا مرغ مینا نباید از غذاهایی باشد که با نمک، ادویه یا چاشنی‌های دیگر تهیه شده باشد؛ به دلیل این که می‌تواند سلامت پرنده شما را به خطر بیندازد. در نهایت، بهتر است، قبل از ایجاد هر گونه تغییر در رژیم غذایی مینای خود با یک دامپزشک مشورت کنید.

غذا مرغ مینا پادوان

غذای مرغ مینا پادوان همانند تاپ فید مرغ مینا از پلت‌های آماده برای تأمین نیازهای تغذیه‌ای این پرنده است. این پلت‌ها، ترکیبی مغذی از هر آنچه که یک پرنده مینا به آن نیاز دارد، هستند. مصرف این پلت‌ها به دلیل این که هیچ گونه رنگ یا مواد افزودنی در آن‌ها به کار نرفته است، توصیه می‌شود.

غذا مرغ مینا پادوان

غذا مرغ مینا پادوان

غذای مرغ مینا اوشکایا

غذا مرغ مینا اوشکایا یکی دیگر از پلت‌های آماده و سرشار از مواد مغذی لازم برای پرنده مینا است؛ فرمولاسیون به کار رفته در ترکیبات این پلت‌ها به گونه‌ای است که از بیمار شدن مرغ مینای شما جلوگیری می‌کنند. همچنین سبب رشد سریع مرغ مینای شما می‌شوند.

غذا مرغ مینا اوشکایا

غذا مرغ مینا اوشکایا

خرید غذای مرغ مینا

تا اینجای مطلب، شما با پلت‌های آماده‌ای مثل تاپ فید مرغ مینا، غذا مرغ مینا پادوان و اوشکایا آشنا شدید. شما می‌توانید این پلت‌ها را که در برندهای مختلفی موجودند، از فروشگاه‌های مخصوص خرید غذای مرغ مینا تهیه کنید. سپس، مقداری از آن را در ظرف غذای مینای خود بریزید تا مصرف کند؛ این پلت‌ها می‌توانند مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن مرغ مینای شما را به خوبی تأمین کنند. اما نباید در مصرف آن‌ها زیاده روی شود؛ زیرا می‌توانند باعث چاقی، افزایش آهن بدن و همچنین بروز بیماری‌های کبد چرب در این پرندگان شوند. یک خرید خوب باعث می‌شود که کمتر پرنده شما دچار مشکل شود. غذای بد باعث بیماری می‌شود. که هزینه های کلینیک دامپزشکی و زجر کشیدن پرنده نه بصرفه نه منطقی است. خصوصیات کلینیک پرندگان شما را برای انتخاب یک دامپزشکی برای مراجعات روزانه کمک کننده است.

همان‌طور که در این مقاله خواندید، غذای مرغ مینا بستگی به این دارد که کدام ماده غذایی در دسترسش قرار می‌گیرد؛ اما در نهایت، غذا مرغ مینا بایستی از استانداردهای تغذیه مناسبی که در این مقاله به آن‌ها پرداختیم، برخوردار باشد.

reference

vcahospitals

chipperbirds

lilpet.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات