تاثیر اسباب بازی بر سلامت پرندگان خانگی؟

اسباب بازی مرغ عشق

تاثیر اسباب بازی بر سلامت پرندگان خانگی بالا است. با توجه به این که پرندگان خانگی در قفس زندگی می‌کنند و تحرک کافی و چالش‌های مختلفی دارند به وسایلی نیاز دارند که بتونن با کمک آنها از هوش خودشون استفاده کنند. و فعالیت بدنی خودشون رو بالا ببرند که همیشه سالم و سرحال بمانند.  شاید از خودتون بپرسین که تاثیر اسباب بازی بر سلامت پرندگان خانگی چیست؟

اسباب بازی باعث تقویت هوش و کنترل هیجان در پرندگان خانگی میشه و میتونه ساعت‌ها سرگرمشون کنه. به طور طبیعی پرنده ها باید فعالیت داشته باشند. تصور کنید پرنده‌ها داخل قفس بدون هیچ وسیله‌ای چقدر زندگی کسل کننده‌ای میتونن داشته باشن.

نبود اسباب بازی در قفس پرندگان خانگی باعث می‌شود که پرنده‌ها پرخاشگری کنند. و یا اینک پرهای خودشون رو میکنن و درب قفس خودشون رو گاز میگیرن. که این اتفاق باعث میشه که پرنده به مرور زمان عصبی و گوشه گیر بشه و در مواجه با بیماری‌ها آسیب پذیرتر بشه. پس متوجه شدیم که تاثیر اسباب بازی بر سلامت پرندگان خانگی خیلی زیاد و وجود اون یک امر ضروری است. انواع پرنده چون عروس هلندی، مرغ مینا، طوطی کاسکو و طوطی ماکائو نیازمند اسباب بازی مناسب خود هستند.

تاثیر اسباب بازی بر سلامت پرندگان خانگی

ویژگی اسباب بازی پرندگان

اسباب بازی پرنده ها باید متنوع و جذاب باشد. و همینطور اسباب بازی پرنده رو متناسب با جثه و توانایی ذهنی اون انتخاب کنید. و اینک اسباب بازی انتخابی شما نباید به پرنده آسیبی وارد کند و حتما باید جنس اون استاندارد باشد.

نکات کلیدی درباره اسباب بازی پرنده

  • با تعویض هفتگی اسباب بازی‌ها و استفاده از اسباب بازی‌های جذاب ذوق و اشتیاق پرنده خودتون رو افزایش بدین.
  • با استفاده از اسباب بازی‌های متنوع از افسردگی و گوشه گیر شدن پرنده خونگیتون جلوگیری کنید.
  • اسباب بازی پرنده خودتون رو جایی در قفس قرار بدین که حیوون موقع استفاده از اون راحت باشه.
  • با اسباب بازی‌های متنوع پرنده خودتون رو به چالش بکشید.
  • اسباب بازی پرنده رو هر هفته بررسی کنید و اگر خراب شدن اونها رو تعویض کنید.

اسباب بازی پرندگان خانگی

انواع اسباب بازی پرندگان

در ادامه به بخش های مختلف اسباب بازی هر پرنده و دسته های اصلی آن می‌پردازیم. پس همراه ما باشید.

  • اسباب بازی جویدنی پرندگان

یکی از نیارهای پرندگان جویدن است و در طبیعت با جویدن چوب درختان این نیاز خودشون رو رفع می‌کنند. پرنده ها با جویدن منقار خودشون رو اصلاح میکنن و از بلند شدن منقار خودشون جلوگیری می‌کنند.

اسباب بازی مناسب این کار (جنس چوبی) است. پرنده با جویدن اسباب بازی چوبی خود منقارش رو اصلاح میکنه و ساعت‌های زیادی خودشو در گیر اون میکنه. با این کار به سلامت خودش و سالم ماندن مبلمان و وسایل چوبی خونه شما کمک می‌کند.

  • اسباب بازی آرام بخش پرندگان

در طبیعت پرنده ها با برقرار کردن ارتباط با جفت خودشون و یا هم نوعانشون آرامش خودشون رو حفظ می‌کنند و از استرس خودشون کم می‌کنند. اسارت و تنهایی در قفس به پرنده خونگی ما فشار روانی زیادی وارد می‌کند. در اینجور مواقع داشتن اسباب بازی که پرنده بتونه با اون ارتباط بگیره ضروری و مهم است. شما باید سلیقه پرنده خودتون رو نسبت به اسباب بازی‌ها پیدا کنید تا پرنده شما بتونه با اون ارتباط بگیره و به آرامش برسه.

  • اسباب بازی ورزشی پرنده

این نوع اسباب بازی فعالیت و تحرک رو در پرنده ها افزایش میده. با این نوع اسباب بازی حیوون هم سرگرم میشه و هم فعالیت ورزشی که داخل قفس نیاز داره انجام می‌دهد. از انواع اسباب بازی های ورزشی می‌توان به تاب، نردبان و طناب‌های مخصوص اشاره کرد.

  • اسباب بازی فکری پرندگان

پرنده ها موجودات بسیار باهوشی هستند. همونطور که به سلامت و فعالیت بدنی پرنده خونگیتون اهمیت میدین باید با اسباب بازی های فکری هوش پرنده خودتون رو به چالش بکشید.

با استفاده از این اسباب بازی‌ها فعالیت مغزی اونها تقویت میشه و به نیاز طبیعی پرنده پاسخ درست داده میشه.

  • اسباب بازی برای طوطی های مبتلا به پرکنی و وسواسی

با استفاده از این نوع اسباب بازی می‌توانید این حالت رو از بین ببرید. به طوریکه با استفاده از این اسباب بازی ها پرنده خودش رو مشغول میکنه و به آرامش میرسه. بهترین وسایل برای این شرایط وسایلی هستند که حیوون میتونه اونها رو خرد و یا تکه تکه کند.

نکته:

برای اینکه بتونید درمان بهتری داشته باشید میتونید همراه با اسباب بازی از اسپری ضد پرکنی استفاده کنید که میتونید در کلینیک دامپزشکی لبخند حیوانات تهیه کنید.

بهتر است بدانید:
دامپزشک گربهدامپزشک سگآرایشگاه گربه  – دامپزشک خرگوششماره دامپزشک گربه  – دامپزشکی گربه در تهرانکلینیک دامپزشکی تهران غربحمام سگکلینیک دامپزشکیکلینیک دامپزشکی تهرانآدرس دامپزشکی تهرانبهترین کلینیک دامپزشکی تهرانسایت دامپزشکیدامپزشک پرندگاندامپزشک پرندگان تهراندامپزشکی سگ و گربهشماره دکتر سگدکتر سگ در تهرانبهترین کلینیک پتاصلاح موی گربهاصلاح موی سگارایشگاه سگحمام گربه واکسن گربه و سگآرایش و اصلاح حیوانات در تهرانآرایشگاه گربه در شهران

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات