انتخاب قفس مناسب گنجشک سانان و طوطی سانان

انتخاب قفس مناسب گنجشک سانان و طوطی سانان

انتخاب قفس مناسب گنجشک سانان و طوطی سانان دارای اهمیت بالایی است. همه پرندگان نیاز به قفس دارند، قفس مکان امنی برای محافظت، بازی، محل تغذیه و خواب پرنده به حساب می‌آید و پرندگانی که بیشتر طول عمر خود را در قفس سپری می‌کنند، باید فضای کافی داشته باشند بعضی از صاحبان این پرندگان اطاق خاص و قفس بزرگ را برایشان در نظر می‌گیرند.

ابعاد قفس باید به حدی بزرگ باشد تا پرنده بتواند بال های خود را کامل باز کند ابعاد قفس در حالی که نشان دهنده اندازه بدن پرنده است، نشانگر سبک زندگی پرنده نیز می‌باشد.  برای اطلاع از انتخاب قفس مناسب گنجشک سانان و طوطی سانان به سایت کلینیک لبخند حیوانات مراجعه کنید.

قفس برای پرندگان زینتی

به دلیل استفاده طولانی مدت از قفس باید از محکم بودن آن مطمئن باشید. درزها و نقطه جوش‌ها را در جایی که میله‌ها به هم وصل می‌شوند، را بررسی کنید. برای پرندگان با جثه کوچک معمولا قفس‌ها با روکش پلاستیک ساخته می‌شود. طوطی‌ها با جثه بزرگ، قفس‌هایی با روکش  میله‌های پودری و یا استیل ضد زنگ می‌باشد. ضخامت قفس برای طوطی‌های بزرگ ۱۶- ۱۸و برای گنجشک سانان از سیم‌های ۱۹ استفاده می‌شود.

انتخاب نشیمنگاه پرنده

پرنده معمولا تمام وقت خود را به صورت ایستاده می‌گذرانند به همین دلیل داشتن نشیمنگاه مناسب ضروری نمی‌باشد. بنابراین توصیه می‌شود در داخل قفس نشیمنگاه‌های سیمانی، یک شاخه درخت و یا یک نشیمنگاه طنابی قرار دهید سایز نشیمنگاه متناسب با سایز پرنده باید انتخاب شود.

قفس مناسب پرنده

لبه ها و نقاط تیز قفس را چک کنید تا باعث ایجاد زخم نشود. مطمئن باشید چایی برای گیر افتادن پا، سر و بال‌های پرنده در قفس وجود نداشته باشد. اکثر پرندگان قفس هایی که پهنای بیشتری داشته را به ارتفاع آن ترجیح می‌دهند. زیرا پرندگان در عرض قفس حرکت کرده و پرواز رو به بالا ندارند.

قفس های نامناسب پرندگان

  • قفس همتر به علت ارتفاع بسیار کم
  • قفس‌های بلند و کم عرض که مانع حرکت پرنده به اطراف می‌شود.
  • قفس‌هایی که از جنس پلاستیک زیرا با جویدن قفس‌ها که حاوی ترکیبات سمی هستند باعث بیماری پرنده می‌شود.
  • قفس‌هایی که درب کوچک دارند. زیرا با سختی می‌توانند رفت و آمد داشته باشند.
  • اگر پرنده را مستقیما از سرپرست قبلی آن خریداری می کنید از او بخواهید قفس قبلی را در اختیار شما قرار دهد. با این کار استرس ناشی از جابجاییی پرنده از بین می‌رود.

قفس حمل پرنده

برای جابجا کردن پرنده و بردن به کلینیک و یا سفر از پارچه  استفاده کنید و بر روی قفس بیندازید تا احساس امنیت کند. از گذاشتن پرنده در صندوق عقب جلوگیری کنید زیرا در معرض دود اگزوز قرار گرفته که می‌تواند کشنده باشد.

قفس استراحت پرندگان

اگر می‌توانید قفس کوچکی برای خواب پرنده در نظر بگیرید زیرا در هنگام شب و استراحت در قفس کوچک احساس آرامش دارند.

جدول سایز و اندازه  قفس 

ابعاد برای یک پرنده طول*عرض*ارتفاع

ابعاد برای جفت پرنده طول* عرض* ارتفاع

گونه

۹۱٫۵*۶۱*۶۱

۱۲۲*۹۱٫۵*۱۲۲

کاسکو

۱۸۲*۹۱٫۵*۹۱٫۵

۱۸۲*۹۱٫۵*۹۱٫۵

مینا

۹۱٫۵*۶۰*۱۰۶

۱۸۳*۱۸۳*۱۸۳

ماکائو

—–

۱۲۲*۱۲۲*۱۲۲

لاوبرد

۳۰*۳۰*۳۰

۶۱*۶۱*۶۱

فنچ

                ۱۲۲*۹۱٫۵*۱۲۲

۱۲۲*۱۲۲*۱۲۲

کانور

                ۱۲۲*۹۱٫۵*۱۲۲

۱۲۲*۱۲۲*۱۰۶

کاکادو

۶۶*۵۱*۵۱

۱۲۲*۶۱*۹۱٫۵

عروس هلندی

——

۴۶*۲۵*۲۵

قناری

——

۶۰*۳۵٫۵*۲۰

باجریگار

۹۱٫۵*۶۱*۶۱

۱۲۲*۹۱٫۵*۱۲۲

آمازون

بهتر است بدانید:
دامپزشک گربه – دامپزشک سگ – آرایشگاه گربه  – دامپزشک خرگوش – شماره دامپزشک گربه  – دامپزشکی گربه در تهران – کلینیک دامپزشکی تهران غرب – حمام سگ – کلینیک دامپزشکی – کلینیک دامپزشکی تهران –آدرس دامپزشکی تهران – بهترین کلینیک دامپزشکی تهران – سایت دامپزشکی – دامپزشک پرندگان –دامپزشک پرندگان تهران – دامپزشکی سگ و گربه –شماره دکتر سگ –دکتر سگ در تهران – بهترین کلینیک پت –اصلاح موی گربه –اصلاح موی سگ –ارایشگاه سگ – حمام گربه  – واکسن گربه و سگ –آرایش و اصلاح حیوانات در تهران – آرایشگاه گربه در شهران

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • قفس مناسبمو با مشاوره لبخند حیوانات تونستم تهیه کنم

    پاسخ
  • ممنون از سایت لبخند حیوانات بابت مقاله ی قفس پرندگان ولی لازم ب ذکره که بنده از اوایل کودکی از بودن پرندگان در قفس بسیار رنج می برم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات