تشویقی گربه چیست؟

تشویقی گربه چیست؟

تشویقی گربه چیست؟ مطمئنا به عنوان یک صاحب گربه این سوال برایتان پیش آمده است. چرا که تشویقی گربه کاربرد فراوانی دارد و برای تربیت گربه بسیار هائز اهمیت است. در این مقاله قصد داریم تا پاسخی دقیق و کامل به این سوال بدهیم. همچنین قرار است تا نگاهی دقیق و جزئی به این موضوع داشته باشیم و بسیاری از جنبه‌های دیگر این موضوع را بررسی کنیم. در ادامه این مقاله به موضوعات دیگری از جمله طرز تهیه تشویقی برای گربه، انواع تشویقی گربه، قیمت تشویقی گربه، تشویقی گربه وینستون، بستنی گربه چیست، بهترین تشویقی برای گربه، کاربرد تشویقی گربه چیست؟، نحوه استفاده از بستنی گربه و تشویقی گربه خوشمزه خواهیم پرداخت و  هرکدام را کامل بررسی خواهیم کرد. در ادامه این این مقاله با ما همراه باشید.

تشویقی گربه مرغ

تصویر تشویقی گربه مرغ

در مقاله های پیشین به موضوعات مراقبت از دندان های گربه و چرا بینی سگ من خشک می شه؟، پرندگان چطوری می‌خوابند؟ و آیا رفتار گربه از حالت دوستانه به تحریک‌پذیر تغییر کرده است؟ پرداختیم. این محتوا مربوط به تشویقی گربه است. همراه ما باشید.

تشویقی گربه چیست

تشویقی گربه چیست؟ پس تشویقی گربه نوعی غذا حاوی تکه‌های کوچک خوراکی برای گربه است که دارای ویتامین و مواد مغذی و مفیدی برای گربه می‌باشد. و تشویقی گربه بو و طعم لذت‌بخشی برای گربه دارد و گربه از خوردن تشویقی خیلی لذت می‌برد و همین موضوع سبب می‌شود آنها نسبت به تشویقی‌ها اعتیاد پیدا کنند. تشویقی‌ها یک وعده غذایی نیستند و هرگز نمی‌توانند جایگزین وعده‌های اصلی غذایی گربه شوند. بلکه تشویقی گربه نوعی میان‌ وعده محسوب می‌شود که برای اهداف خاصی مثل پاداش دادن به گربه برای رفتار مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طرز تهیه تشویقی برای گربه

حال که متوجه شدیم تشویقی گربه چیست، وقت آن است که با طرز تهیه تشویقی برای گربه نیز آشنا شویم. در این قسمت قصد داریم طرز تهیه تشویقی برای گربه با استفاده از موادی که در خانه داریم را بررسی کنیم. تشویقی که خودتان آن را تهیه کنید مطئنا سالم‌تر خواهد بود و کاملا نسبت به کیفیت آن اطمینان خواهید داشت.

شمایل جذاب تشویقی گربه

شمایل جذاب تشویقی گربه

تشویقی گربه سالمون

  • ماهی سالمون : ۲۵۰ گرم ماهی سالمون کنسرو شده
  • تخم‌مرغ: ۱ عدد
  • آرد گندم: ۲ پیمانه

دستور‌العمل:

فر را با درجه ۳۵۰ گرم کنید. ۲۵۰ گرم ماهی سالمون را تا حد امکان به تکه‌های کوچک تقسیم کنید. حال تخم‌مرغ را هم بزنید و آن را با ماهی سالمون مخلوط کنید سپس ۲ پیمانه آرد گندم را به آن اضافه کنید تا شکل خمیری بگیرد. درصورتی که خمیر خشک بود کمی آب به اضافه کنید. قالبی که مد نظر دارید آردپاشی کنید و خمیر را داخل قالب بگذارید. با استفاده از کاتر می‌توانید اشکال جالبی را با خمیر ایجاد کنید. سپس خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید . بعد از آن تشویقی را برای مدت ۱ تا ۲ هفته در یک ظرف در بسته قرار دهید و سپس می‌توانید از آن برای گربه‌تان استفاده کنید.

تشویقی گربه مرغ

  • کنسرو مرغ: کنسرو مرغ همراه با مایع داخل کنسرو
  • آرد ذرت
  • تخم‌مرغ

دستورالعمل:

کنسرو مرغ را همراه با مایع داخل آن درون یک کاسه بریزید و به خوبی له کنید. سپس آرد ذرت و تخم‌مرغ را اضافه کنید و هم بزنید. سپس این مخلوط را روی یک تابه که با کاغذ‌روغنی پوشیده قرار دهید و چاقو آن را تقسیم کنید و به مدت ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید و بعد از آن بگذارید کمی خنک شود. و سپس می‌توانید از آن استفاده کنید.

انواع تشویقی گربه

در اول این مقاله متوجه شدیم که تشویقی گربه چیست. حال می‌خواهیم با انواع تشویقی گربه آشنا شویم. در بازار انواع تشویقی وجود دارد که شما می‌تواند نسبت به سلیقه گربه‌تان اقدام به خرید کنید. برای مثال تشویقی‌های خشک، خوراکی‌هایی هستند که سفت و خشک هستند و برای سلامت دندان نیز مفید هستند و در طعم‌های مختلفی عرضه می‌شوند. تشویقی‌های نرم نیز نوعی دیگر از این تشویقی‌ها هستند که نرم هستند و برای گربه‌هایی که مشکلات دندانی دارند نیز مناسب هستند. تشویقی‌های ترد از دیگر انواع تشویقی برای گربه هستند خشک و ترد هستند که برخی از آنها ویتامین‌هایی دارند که برای گربه مفید هستند. همانطور که می‌بینید تشویقی‌های گربه دارای انواع مختلفی هستند که شما باید بسته به سلیقه و علاقه گربه‌تان تشویقی مناسب را انتخاب کنید. دقت داشته باشید تشویقی‌ها نمی‌توانند جایگزین وعده‌های اصلی غذایی گربه باشند بلکه باید به عنوان یک مکمل برای گربه مصرف شوند.

انواع تشویقی گربه

انواع تشویقی گربه

قیمت تشویقی گربه

بالاتر متوجه شدیم که تشویقی گربه چیست. در این قسمت می‌خواهیم درباره قیمت تشویقی گربه صحبت کنیم. همانطور که قبل‌تر نیز اشاره کردیم، تشویقی‌های گربه در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. قیمت این تشویقی‌ها با توجه به برند و نوع آنها متفاوت است. معمولا قیمت این تشویقی‌ها از ۶۰،۰۰۰ تومان شروع می‌شود و بالا می‌رود. البته که تشویقی‌های ارزانتری هم وجود دارند که از نظر تعداد و کیفیت سطح پایین‌تری دارند. مهم است که این تشویقی‌ها با توجه به سلیقه گربه خریداری شوند تا گربه‌ از خوردن آنها لذت ببرد.

تشویقی گربه وینستون

حال که فهمیدیم تشویقی گربه چیست و با انواع آن آشنا شدیم، قصد داریم تا با تشویقی گربه وینستون آشنا شویم. تشویقی گربه وینستون در میان گربه‌ها بسیار محبوب است و دارای تنوع زیادی در طعم می‌باشد. تشویقی گربه وینستون برای گربه‌ها بسیار لذیذ است و گربه‌ها علاقه زیادی به آن دارند. برند وینستون از تولید کننده‌های محبوب و با کیفیت در زمینه تشویقی‌ها است که برای همه گربه‌ها مناسب است. تشویقی گربه وینستون دارای کیفیت بالایی است و برای سلامت حیوان‌خانگی شما بسیار مفید است.

بستنی گربه چیست

حالا که متوجه شدیم که تشویقی گربه چیست، بهتر است این بخش را صرف این کنیم که بفهمیم بستنی گربه چیست. بستنی گربه نوعی دیگر از تشویقی برای گربه است. بستنی گربه دارای عطر و طعمی است که برای گربه بسیار جذاب می‌باشد. همچنین معمولا شامل مواد‌ غذایی مورد علاقه گربه مثل ماهی، گوشت و گاهی گیاهان و یا عصاره گیاهان است. بستنی گربه نیز مانند سایر تشویقی‌ها برای تمرین دادن گربه و آموزش دادن آن و همچنین موارد دیگری همچون مکمل عذای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهترین تشویقی برای گربه

در این مقاله متوجه شدیم که تشویقی گربه چیست. در این بخش قصد داریم تا درباره بهترین تشویقی برای گربه صحبت کنیم. به‌طور کلی بهترین تشویقی برای گربه بر اساس وضعیت جسمانی، سلیقه و علاقه گربه انتخاب می‌شود. برای مثال گربه‌هایی که دارای اضافه وزن هستند نباید از تشویقی‌های با کربوهیدرات زیاد استفاده کنند. همینطور مراجعه به دامپزشک برای تشخیص دقیق بهترین تشویقی برای گربه می‌تواند بسیار مفید باشد و حتما پیشنهاد می‌شود. دامپزشک با بررسی دقیق وضعیت جسمانی گربه می‌تواند مشخص کند که بدن گربه به چیزی نیاز دارد و باید از مصرف چه چیزی دوری کند.

تشویقی گربه درمیس

تشویقی گربه درمیس

کاربرد تشویقی گربه چیست؟

تا به اینجای مقاله کاملا متوجه شدیم که تشویقی گربه چیست. حال شاید برایتان سوال پیش‌آمده باشد که کاربرد تشویقی گربه چیست؟ تشویقی گربه معمولا برای قوی کردن ارتباط صاحب با گربه‌، پاداش دادن برای رفتار خوب، ابراز محبت به گربه، خوشحال کردن گربه، مکمل غذایی و آموزش دادن گربه استفاده می‌شود. البته که تشویقی گربه باید به‌صورت مدیریت شده به گربه داده شود تا از هرگونه مشکلی مانند اضافه‌وزن گربه جلوگیری شود. تشویقی‌ها اگر به درستی استفاده شوند می‌توانند سبب تغییرات مثبتی شوند و همچنین گربه‌ها را خوشحال کنند.

نحوه استفاده از بستنی گربه

فهمیدیم که تشویقی گربه چیست و با انواع آن که یکی از آنها بستنی گربه بود نیز آشنا شدیم. حال میخواهیم با نحوه استفاده از بستنی گربه آشنا شویم. درواقع بستنی گربه بصورت مایع به بازار عرضه می‌شود و گربه‌ها عاشق بستنی گربه هستند. بستنی گربه باید در محیطی و خنک و خشک نگهداری شود و چند دقیقه قبل از زمان استفاده از فریزر یا یخچال خارج شود. بستنی گربه را می‌توان همراه با غذاهای خشک یا غیرخشک مخلوط کرد و به گربه داد. همچنین می‌توان از آن به عنوان یک مکمل در کنار وعده غذایی اصلی گربه استفاده کرد. البته که باید در استفاده از آن دقت داشت و از مصرف بیش از حد آن توسط گربه جلوگیری کرد.

تشویقی گربه خوشمزه

در این مقاله یاد‌گرفتیم که تشویقی گربه چیست. همچنین با انواع و نحوه استفاده آن نیز آشنا شدیم. حال بباید راجب طعم آن حرف بزنیم و ببینیم صفات یک تشویقی گربه خوشمزه چیست. همانطور که تا اینجاد یادگرفته اید، تشویقی‌ها معمولا شامل مواد غذایی موردعلاقه گربه‌ها مثل گوشت، ماهی، مرغ و بوغلمون است که گربه‌ها خیلی آنهارا دوست دارند. هر گربه سلیقه مخصوص به خودش را دارد و هر کدام از یک نوع تشویقی لذت می‌برند. پس یک تشویقی گربه خوشمزه باید شامل موادغذایی باشد که گربه به آنها علاقه دارد. البته که باید دقت داشت که هرچقدر هم گربه به این تشویقی‌ها علاقه داشته باشد، مصرف بیش از اندازه می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند اضافه وزن گربه شود.

عکس تشویقی گربه

عکس تشویقی گربه

سوالات متداول در مورد تشویقی گربه

در ادامه به برخی از سوالات متداول که در کلینیک لبخند حیوانات از ما می‌پرسند، بطور خلاصه و مفید می‌پردازیم.

چرا گربه‌‌ها تشویقی‌ها را دوست دارند؟

چرا گربه‌‌ها تشویقی‌ها را دوست دارند؟ حال که فهمیدیم تشویقی گربه چیست و شامل چه موادی است، درک این سوال برایمان راحت‌تر است. این تشویقی‌ها بدلیل داشتن موادغذایی مورد علاقه گربه‌ها و استفاده از تقویت کننده طعم، گربه‌هارا به سمت خود جذب می‌کنند. البته که تشویقی‌ها ناسالم نیستند و حتی مفید هم هستند. اما تاکید متخصصان و دامپزشکان بر مصرف درست و اندازه است. مصرف بیش از اندازه تشویقی‌ها می‌تواند برای گربه مضر باشد.

‌آیا تشویقی گربه ضرر دارد؟

آیا تشویقی گربه ضرر دارد؟ در جواب باید ذکر کرد که تشویقی‌ گربه ضرری ندارد و حتی مفید نیز است. در این مقاله فهمیدیم که تشویقی گربه چیست و چه خواصی دارد. این تشویقی‌ها دارای ویتامین‌ها و پروتئین‌هایی هستند که برای گربه مفید است. اما استفاده بیش از حد از تشویقی‌ها سبب بیماری‌هایی مثل اضافه‌وزن و چاقی گربه می‌شود. پس حتما باید مدیریت شده و برنامه‌ریزی شده به گربه تشویقی داد.

شکل های جذاب تشویقی گربه

شکل های جذاب تشویقی گربه

در روز چقدر تشویقی باید به گربه داد؟

پس در روز چقدر تشویقی باید به گربه داد؟ در قسمت‌های بالاتر فهمیدیم که تشویقی گربه چیست و شامل چه موادی است. استفاده بیش از حد تشویقی برای گربه می‌تواند مضر باشد. بطور کلی میزان مصرف روزانه تشویقی‌ گربه باید حدود ۱۰ درصد از کل وعده غذایی گربه در آن روز باشد. میزان کالری تشویقی‌های گربه باید به اندازه کافی باشد تا گربه دچار اضافه وزن نشود. این کالری باید متناسب با وعده‌های غذایی گربه باشد.

در این مقاله بطور دقیق آموختیم که تشویقی گربه چیست. در انتخاب تشویقی‌ها باید به علاقه و خواسته‌ گربه دقت کرد و همجنین وضعت جسمانی او را بررسی کرد تا از تشویقی‌هایی استفاده کرد تا برای گربه مفید باشد. همچنین در ادامه این مقاله به موضوعات دیگری همچون طرز تهیه تشویقی برای گربه، انواع تشویقی گربه، قیمت تشویقی گربه، تشویقی گربه وینستون، بستنی گربه چیست، بهترین تشویقی برای گربه، کاربرد تشویقی گربه چیست؟، نحوه استفاده از بستنی گربه و تشویقی گربه خوشمزه پرداختیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و از آن لذت برده باشید.

منابع:

What is in Cat Treats That Cats Love?

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات