مسافرت رفتن با سگ

مسافرت رفتن با سگ

درباره مسافرت رفتن با حیوانات در سایت کلینیک لبخند حیوانات به آن می‌پردازیم. در ادامه به مسائلی چون راهنمای سفر کردن با سگ با ماشین، سفر با سگ، باکس سگ و می‌پردازیم. همراه ما باشید.

سفر با سگ

لازم است قبل از بردن سگتان به مسافرت نکاتی را مدنظر داشته باشیم تا در سفرهای جاده‌ای سگتان دچار استرس و بحران نشود. تا بتوانیم سفر خوبی برای خود و حیوان خانگی‌تان ایجاد کنید.

باکس سگ

باکس سگ یا سبد مخصوص حمل و نقل هنگام مسافرت رفتن با سگ یکی از مواردیست که باید به آن توجه کنید با تهیه باکس سگ از اتفاقات ناگوار جلوگیری به عمل می‌آید. زیرا ممکن است در اثر تصادف و یا ترمز ناگهانی، سگ به بیرون از ماشین پرتاب شود. توجه داشته باشید گذاشتن سگ در سبد از آزادی حیوان در خودرو هنگام رانندگی جلوگیری می‌کند.

همچنین گذاشتن سگ در باکس کافی نمی‌باشد، بلکه باید بتوانیم باکس را درون خودرو مهار کنیم البته باکس ها به صورتی طراحی شده است که می‌توان از کمربند ایمنی خودرو جهت مهار کردن استفاده کرد. سگ ها به دلیل هیجاناتی که در هنگام سفر کردن دارند دائما درون خودرو در حال جابجا شدن می‌باشند تا بتوانند به صورت کامل از پنجره‌ها منظره بیرون را تماشا کنند.

گذاشتن باکس در صندلی عقب

از نکات ایمنی جهت محافظت از سلامت، هنگام مسافرت رفتن باسگ قرار دادن باکس در صندلی عقب می‌باشد بسیاری بر این باورند که گذاشتن سگ در صندلی کنار راننده و بستن کمربند کار درستی می‌باشد. اما باید به این نکته توجه داشت در صورت باز شدن ایربک ماشین باعث آسیب زیاد و حتی خطر مرگ را به همراه دارد.

بهترین سگ برای مسافرت

نحوه انتخاب سگ برای مسافرت بیشتر به خصوصیات فردی سگ و نیازهای شما در سفر بستگی دارد تا به نژاد خاصی. اما برخی از نژادها ممکن است بر اساس خصوصیات خاصی مناسب‌تر به نظر بیایند. در انتخاب سگ برای مسافرت، عواملی مانند اندازه، انرژی پت، آموزش‌پذیری و حساسیت به تغییرات محیط اطراف مهم هستند.

سگ‌های کوچک

سگ‌های کوچک معمولاً در مسافرتهای شهری یا مکان‌های محدود تر بهتر عمل می‌کنند. نژادهایی مثل چیواوا، گلدن تریر، یورکشایر تریر، و پومرانیان معمولاً سبک و قابل حمل هستند.

سگ‌های حساس به آموزش

سگ‌هایی که به راحتی آموزش می‌بینند و با محیط‌های جدید سازگار هستند، برای مسافرت مناسب‌تر هستند. نژادهایی مانند لابرادور تریور، گلدن تریر، و پودل معمولاً آموزش‌پذیر هستند.

سگ‌های کم انرژی

اگر شما به دنبال سفرهای آرام و کم انرژی هستید، نژادهایی که احتیاج کمی به فعالیت فیزیکی دارند مناسبند. مثلاً گریت دین، بولداگ و شی تزو معمولاً انرژی کمتری دارند.

به هر حال، مهمترین نکته این است که با توجه به نیازهای ویژه سفر و شرایط حیاتی سگ، به مطالعه و تحقیق کافی در مورد خصوصیات نژادها و همچنین انتخاب سگی با رفتار و شخصیت متناسب با شما و محیط مسافرتی خود بپردازید.

گذاشتن مشخصات کامل در قلاده سگ

مشخصات خود از جمله شماره تماس رادر قلاده‌ای که همراه سگتان می‌باشد، قرار دهید تا در صورت دور شدن سگتان راهی برای برگشت داشته باشید.

مسافرت رفتن با سگ

پرونده واکسیناسیون سگ

داشتن یک نسخه از مدارک پزشکی زمان مسافرت رفتن با سگ یکی دیگر از کارهای ضروری می‌باشد که باید قبل از سفرتان انجام دهید. زیرا اگر در سفرهای جاده ای سگتان توسط سگی گاز گرفته شود و یا بالعکس به سوابق واکسیناسون نیاز پیدا می‌کنید.

اختصاص دادن فضا کافی به سگ

حتما قبل از سفر فضای مشخصی برای سگ خود فراهم کنید. حیوانات از قرار گرفتن در محلی کوچک و طی زمان طولانی دچار کلافگی و بروز رفتارهای غیر عادی از خود می‌شوند.

لذا اگر در ماشین فضای کافی دارید از باکس جادار و بزرگتری استفاده کنید، تا سفری لذت بخش را برای حیوان خود فراهم کنید. سگ ها در هنگام خوردن خوراکی روی صندلی و کف ماشین غذای خود را می‌ریزند، بنا براین توجه داشته باشید بردن سگ برای مسافرت با ماشین برابر با کثیفی ماشین شماست. می‌توانید برای جلوگیری از کثیفی زیاد از پدهای بهداشتی و یا حوله‌های تمیز استفاده کنید.

مسافرت رفتن با سگ

وسایل مورد نیاز سگ برای سفر

جعبه کمک های اولیه و همچنین اسباب بازی سگ از لوازم ضروری ایست که باید به همراه داشته باشید. حتما در جعبه کمک های اولیه گاز استریل، داروی ضد تهوع و آرامش بخش، کیسه زباله و دستکش لاتکس جهت جمع آوری مدفوع سگ، دستمال مرطوب، دستمال کاغذی، حوله مخصوص سگ و شناسنامه سگ از لوازم ضروری می‌باشد.

غذای سگ و تجهیزات کامل همراه داشته باشید

ظروف مناسب آب و غذا برای سگ‌تان را قبل از سفر آماده کنید حتما غذاهای که بدون یخچال فاسد نمی‌شوند را با خود به همراه داشته باشید، سگ ها دستگاه گوارشی حساسی دارند، مقداری آب از ظرف همیشگی او همراه داشته باشید تا در سفر با سگ درگیر مشکلات گوارشی پت خود نشوید.

میخوام برم مسافرت سگمو کجا بزارم

هنگام مسافرت چندین گزینه برای شما در مورد پت دلبندتان وجود دارد. این وابسته به موقعیت، نیازهای سگ و سلیقه یا نظر شما متفاوت است. در زیر چند گزینه برای نگهداری سگ در زمان مسافرت شما ذکر شده است:

  • همراه بردن حیوان

اگر مسافرت کوتاه و مناسب برای حیوان خانگی شما باشد، ممکن است بتوانید سگ را با خودتان ببرید. این امکان به شما این اجازه را می‌دهد که نزدیک به سگتان باشید و او را در محیط آشنا نگه دارید.

  • پانسیون سگ

برخی از مکان‌ها و خدمات نگهداری حیوانات، مانند پانسیون‌ها یا هتل‌های حیوانات، امکان نگهداری حیوانات خانگی را فراهم می‌کنند. این مکان‌ها تجهیزات حرفه‌ای برای نگهداری سگان فراهم کرده و برخی از آن‌ها حتی برنامه‌های تفریحی برای حیوانات ارائه می‌دهند. پانسیون سگ سایمون یاری رسان شما خواهد بود

  • خدمات مراقبت از خانه

بعضی از افراد متخصص در مراقبت از حیوانات خانگی، خدمات مراقبت از خانه ارائه می‌دهند. این افراد ممکن است به خانه شما بیایند و از سگتان مراقبت کنند، آن‌ها را پرورش دهند و به نیازهایشان پاسخ دهند. البته امروزه با توجه به مشکلات عدیده این گزینه دارای ریسک های متعدد است.

  • تبادل خدمات با دیگران

اگر دوستان یا خانواده دارید که علاقه دارند سگ شما را مراقبت کنند، می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. به عنوان مثال، شما ممکن است در زمان مسافرت شان، از حیوانات خانگی‌شان مراقبت کنید و برعکس.

قبل از انتخاب یک گزینه، مطمئن شوید که محیط نگهداری برای سگ شما مناسب است و سگ با آن احتمالاً راحتی داشته باشد. همچنین، تا زمان مسافرت، تمام واکسن‌ها و مراقبت‌های پزشکی لازم برای سگ انجام شده باشد.

پاسپورت سگ در ایران

در ایران، برای داشتن سگ به عنوان حیوان خانگی، نیاز به درخواست مجوز از دامپزشکی شهرستان مربوطه دارید. این مجوز شامل اطلاعاتی مانند نام، نوع، سن، و وضعیت واکسیناسیون سگ می‌شود. همچنین، برای مسافرت بین شهری یا سفرهای خارج از کشور، پاسپورت حیوانات الزامی است. برای صدور پاسپورت سگ، نیاز به اطلاعات کامل حیوان، چون گواهی واکسیناسیون و شناسنامه دامپزشکی، و همچنین معرفی اطلاعات مالک می‌باشد. پس از تکمیل این مراحل و صدور پاسپورت، می‌توانید با سگ خود به آسایش و بدون مشکلات در مسافرت‌ها شرکت کنید.

مشاوره با دامپزشک سگ قبل از سفر

قبل از سفر حتما از دامپزشک مشاوره بگیرید بعضی از سگ ها تحمل رفتن به سفر را ندارند و دچار حالت تهوع و استرس و یا تنگی نفس می‌شوند. لذا در صورت گرفتن مشاوره، دامپزشک داروهایی که درصورت نیاز لازم باشد را توصیه می‌کند.

مسافرت رفتن با سگ

بهتر است بدانید:
دامپزشک گربه – دامپزشک سگ – آرایشگاه گربهدامپزشک خرگوش – شماره دامپزشک گربهدامپزشکی گربه در تهران – کلینیک دامپزشکی تهران غرب – حمام سگ – کلینیک دامپزشکی – کلینیک دامپزشکی تهران –آدرس دامپزشکی تهران – بهترین کلینیک دامپزشکی تهران – سایت دامپزشکی – دامپزشک پرندگان –دامپزشک پرندگان تهران – دامپزشکی سگ و گربه –شماره دکتر سگ –دکتر سگ در تهران – بهترین کلینیک پت –اصلاح موی گربه –اصلاح موی سگ –ارایشگاه سگ – حمام گربه – واکسن گربه و سگ –آرایش و اصلاح حیوانات در تهران – آرایشگاه گربه در شهران

4 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات