شستشوی گربه با شامپوی خشک

مضرات شستن گربه

شستشوی گربه با شامپوی خشک برای زمانی که گربه از حموم کردن میترسه و یا اینک زمان زیادی ندارین مناسب هستش. خیلی از سرپرست های گربه خونگی (صاحبان گربه) شستشوی گربه با شامپوی خشک را به جای حموم کردن معمولی ترجیح میدهند. اگر گربه شما از آب و حموم میترسه و پوست حساسی داره میتونید از شامپوی خشک مخصوص گربه برای تمیز کردن گربه خونگیتون استفاده کنید. شستن گربه کار سخت و پیچیده ای است. مخصوصا گربه هایی که از آب ترس دارند. خیلی از گربه های موقع شسته شدن عصبی و دچار استرس میشن و سعی میکنن از حموم فرار کنن. راه حل این مشکل اینه که شستشوی گربه با شامپوی خشک انجام بشه. در ادامه نحوه استفاده از شامپوی خشک برای گربه ها رو بررسی میکنیم.

شستشوی گربه با شامپوی خشک

نحوه استفاده از شامپو خشک برای گربه ها

اینک میگیم شامپوی خشک گربه یعنی اینک این شامپو نیازی به آب نداره. شامپوهای خشک مخصوص گربه به صورت پودری هستند. میتونیم اونها رو به بدن گربه خونگیمون بمالیم. شامپوی خشک کثیفی و چربی را از موی گربه جذب میکنه.

استفاده از شامپوی خشک گربه کار خیلی ساده ای هستش. به این صورت که پودر را به بدن گربه خونگیتون بمالید و مقداری صبر کنید. سپس با شونه کردن اون رو از موهای گربه خودتون خارج کنید. البته توجه داشته باشید که نحوه استفاده و مدت زمانی که باید پودر روی بدن گربه باشه رو از روی بسته شامپو بخونید. چون ممکنه دستور العمل استفاده در شامپوهای برندهای مختلف متفاوت باشه. یا اینک میتونید از متخصصان دامپزشکی کلینیک لبخند حیوانات مشاوره دریافت کنید.

 

شامپوی خشک برای حیوانات با پوست حساس

بعضی از گربه ها پوست حساسی دارن. و ممکنه پوستشون به شامپوهای معمولی حساسیت نشون بده و گربه شما رو اذیت کنه. شامپو خشک گربه علاوه بر اینک برای گربه هایی که از آب ترس دارند و دچار حمله عصبی میشن مناسبه. بلکه برای گربه هایی که پوست حساس دارن مناسب هستش. البته باید توجه داشته باشیم هنگام استفاده از شامپوی خشک برای حیوون خونگیمون که شامپوی خشک وارد چشم ها و دهان گربه خونگیمون نشه.

 

نکاتی درباره استفاده از شامپوهای خشک گربه

با اینکه شامپو خشک گزینه مناسبی برای تمیز کردن گربه ها هستش اما باید به موارد دیگه ای توجه کنیم.

·         شستشوی گربه با شامپو خشک برای کسانی که وقت کمی دارند مناسبه

·         قیمت کمتری نسبت به شامپوهای معمولی دارن

·         گربه هایی که با شامپوی خشک شسته میشن از تمیزی کمتری برخوردارن نسبت به گربه هایی که با شامپو معمولی شسته میشن

·         شامپوهای معمولی پوست گربه را کاملا تمیز میکنه. ولی شامپوی خشک نمیتونه پوست گربه رو کاملا تمیز کنه و ممکنه برای پوست گربه مشکلاتی ایجاد بشه

·         بهتره بعد از ۴ بار شستشوی گربه با شامپوی خشک یک بار حموم معمولی انجام بشه

·         شامپوهای خشک بر اساس کیفیت متفاوتن. بعضی هاشون بینی، چشم و دهن گربه شما رو اذیت میکنه. و یا پودرهای سفیدی در موهای گربه خونگیتون باقی میمونه

برندهای معروف شامپو خشک گربه

شرکت های مختلفی در تولید شامپو خشک گربه فعالیت دارند. برخی از بهترین برندهای شامپو خشک گربه عبارتند از:

  • شامپو خشک بیولاین
  • شامپو خشک بیفار
  • شامپو خشک جیلز
  • شامپو خشک تریکسی

 

کلام آخر

 شامپوی خشک می‌تواند راه حل مناسبی برای گربه های ترسو و یا صاحبانی که وقت کمی برای حمام سگ خود دارند باشد. ولی یادتون باشه این محصول نمی‌تونه جای شامپوی معمولی را کاملاً بگیره. اگر گربه شما از آب می‌ترسه و یا حساسیت پوستی داره، استفاده از این محصول حتماً بهتون کمک میکنه. ولی در این شرایط نیز باید شستشوی هر چند وقت یکبار با شامپوهای معمولی را برای گربه خونگی خودتون در نظر داشته باشید.

بهتر است بدانید:
دامپزشک گربهدامپزشک سگآرایشگاه گربه  – دامپزشک خرگوششماره دامپزشک گربه  – دامپزشکی گربه در تهرانکلینیک دامپزشکی تهران غربحمام سگکلینیک دامپزشکیکلینیک دامپزشکی تهرانآدرس دامپزشکی تهرانبهترین کلینیک دامپزشکی تهرانسایت دامپزشکیدامپزشک پرندگاندامپزشک پرندگان تهراندامپزشکی سگ و گربهشماره دکتر سگدکتر سگ در تهرانبهترین کلینیک پتاصلاح موی گربهاصلاح موی سگارایشگاه سگحمام گربه واکسن گربه و سگآرایش و اصلاح حیوانات در تهرانآرایشگاه گربه در شهران

3 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات