تغذیه پرندگان خانگی

تغذیه پرندگان خانگی

مهمترین مسئله در نگهداری از پرندگان خانگی موضوع تغذیه و نوع مواد غذایی در اختیار پرنده است. جیره غذایی پرنده باید متناسب با گونه پرنده و ترکیب مناسبی از پروتئین، چربی، کربوهیدارات، ویتامین و انواع مینرال های مورد نیاز آن باشد. عدم تعادل در جیره غذایی پرنده سبب بروز مشکلات گوناگون در پرنده می شود.

پرندگان عاشق انواع دانه ها هستند و رژیم غذایی آن ها باید بر پایه دانه ها باشد اما استفاده تنها از دانه ها کافی نیست و می تواند موجب بروز مشکلات داخلی در پرنده شود. بهترین و موثرترین تغذیه برای پرنده، غذای فرموله شده تجاری مخصوص به گونه همان پرنده است. قبل از اقدام به نگهداری از پرنده بهتر است ابتدا اطلاعات کافی در رابطه با نیازهای پرنده کسب کنید تا بتوانید بهترین شرایط را برای نگهداری از آن فراهم کنید.

در تغذیه پرندگان خانگی استفاده از دانه ها، میوه، غلات، و سبزیجات می تواند یک رژیم غذایی متعادل برای پرندگان فراهم کند. عدم استفاده از رژیم غذایی مناسب در پرنده منجر به سوء تغذیه در پرنده می شود. برخی معتقدند که همان تغذیه ای که پرنده در طبیعت دارد مناسب برای تغذیه همان گونه پرنده در اسارت است اما باید توجه کرد که پرنده در طبیعت ترکیب مختلفی از دانه ها، میوه ها و حشرات را مصرف می کند و همچنین شرایط زندگی، تحرک و تنش های پرنده آزاد با یک پرنده قفسی مشابه نیست در نتیجه نیازهای غذایی پرنده در اسارت با پرنده آزاد مشابه نخواهد داشت.

تغذیه پرندگان

پرندگان نیز همچون سایر موجودات توان استفاده از تمامی مواد غذایی و خوراکی را ندارند و برخی مواد غذایی برای آنها ممنوعه است. برخی از میوه ها همچون آووکادو برای اکثر پرندگان زینتی سمی است. مواد غذایی شور و چرب هم برای سلامتی پرندگان مضر هستند. برخی مواد غذایی دیگر همچون لبنیات، شکلات، پیاز، نوشیدنی های الکل دار، مواد کافئین دار، ریواس و کاکائو نیز برای مصرف پرندگان ممنوع هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات