بهترین غذای سگ

بهترین غذای سگ

بهترین غذای سگ می‌توان گوشت، مرغ ماهی، جگر به علت منابع غنی پروتئین و برنج و سیب زمینی به عنوان منبع کربوهیدرات و برای تامین ویتامین به هویج و سبزیجات اشاره کرد. که جز بهترین غذای سگ به حساب می‌آیند. برای اطلاع از بهترین غذای سگ به سایت کلینیک لبخند حیوانات مراجعه کنید.

نقش تغذیه درست در رشد سگ

تغذیه سگ یکی از دغدغه‌های مهم صاحبان سگ به حساب می‌آید. توله سگ‌ها برای رشد نیاز به استفاده از مواد مقوی دارند و باید از غذاهایی که مخصوص سگ هاست تغذیه می‌شوند. تعداد وعده‌های غذایی توله سگ‌ها متفاوت است.

توله به سگ‌های زیر ۱۲ ماه گفته می‌شود. وعده‌های غذایی، بین توله سگ های ۲ تا ۳ ماه ۴ وعده غذایی، سگ‌ها بین ۳ تا ۶ ماه ۳ وعده غذایی و توله های بین ۶ تا ۱۲ ماه ۲ وعده غذایی در طی روز نیاز دارند.

توله ها در سنین ۳ الی ۴ هفتگی از شیر مادر تغذیه می‌کنند و برای حفظ سلامت آن ها بسیار مفید است. اگر برای سگ تان از غذای خشک استفاده می‌کنید، بهتر است با آب گرم کافی خیس کنید تا مانند حریره شود.

غذای کنسروی سگ

کنسرو سگ مانند غذای خشک ، مخلوطی از مواد غذایی اولیه است ولی میزان رطوبت بیشتر از غذای خشک و بین ۶۰ تا ۸۰ درصد و از نظر ترکیبات هم ممکن است پروتئین یا چربی بالاتری نسبت به غذای خشک داشته باشد.

علت استفاده از غذای خشک برای سگ های آپارتمانی

طبق نیازهای سگ شما و طبق فرمولاسیون خاصی درست می‌شود. می‌توانید مطمئن باشید، که هیچ ماده غذایی کمتر یا بیشتر از مقدار مورد نیاز به بدن سگ نمی‌رسد.

کاملا ایمن و امتحان شده هستند و مشکلی برای حیوان به وجود نمی‌آید. می‌توانید با شرایط خاص سگتان (بیماری‌های و حساسیت‌ها و غیره) غذای مناسبی را انتخاب کنید. غذای خشک سگ علاوه بر کامل بودن و داشتن انواع ویتامین ها و ریز مغذی ها و غیره میتواند بسیار خوش خوراک هم و مورد پسند سگ ها می‌باشد.

خرید غذای آماده سگ

درست کردن غذای خانگی نسبت به غذای آماده سگ از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی‌باشد زیرا باید برای برطرف کردن نیازمندی‌های سگتان از گوشت، مرغ سیب زمینی و سبزیجات و روغن‌های مفید استفاده کنید که هزینه‌ها را افزایش می‌دهد ولی با خرید غذای آماده خشک این هزینه‌ها برای شما کمتر شده و می‌توانید بهترین غذای سگ را برای حیوان خانگی خود تهیه کنید.

فواید غذای خشک

دندان سگ ها را تمیز کرده و از تولید جرم و پلاک دندان جلوگیری می‌کند. اگر سگ دندان‌های تمیزی داشته باشد نفس خوش بو تی داشته و سرحال می‌باشد. سگ ها عاشق جویدن هستند و با جویدن دانه‌های خشک، غریزه جویدن شان ارضا می‌شود. غذاهای خشک فاسد شدنی نیستند و نیاز به نگهداری در یخچال ندارند.

غذای سگ های نگهبان

تغذیه در این نوع از حیوانات بسیار مهم می‌باشد زیرا باید دارای قوای جسمانی قوی نسبت به هم نوعان خودشان باشند.

از جمله این مواد غذایی می‌توان به چند مورد اشاره کرد

  • گوشت بوقلمون: یکی از بهترین گوشت‌های برای سگ‌های نگهبان می‌باشد که برای استفاده از این گوشت باید مواردی را در نظر داشته باشید که گوشت بوقلمون کاملا پخته شود. گوشت را به تکه های کوچک تقسیم کنید. زیرا سرعت غذا خوردن سگ ها بالاست.
  • سبزیجات: علاوه بر گوشت می‌توانید از سبزیجات مانند لوبیا قرمز، هویج، ذرت بدون ساقه، کاهو، کرفس و سیب زمینی در برنامه غذایی سگ‌های نگهبان استفاده کنید.
  • جگر: جگر به علت داشتن ویتامین‌ها مفید بود و این غذا باید به صورت کاملا پخته به سگ تان بدهید.
  • مرغ: هضم مرغ بسیار آسان و راحت می‌باشد ودر مقایسه با گوشت از کالری کمتری برخوردار می‌باشد. و از مرغ هم مانند گوشت باید بدون استخوان استفاده شود.
  • پای مرغ: نباید پای مرغ را به تنهایی به عنوان یک غذای مناسب برای سگ نگهبان استفاده کنید، چون باعث یبوست می‌شود.

چه غذایی های را به سگ نباید داد

سیر، پیاز و انگور و کشمش و چیزهایی که جز این خانواده ممنوعه قرار می‌گیرند. از دیگر موارد ممنوعه می‌توان از فلفل، الکل، غذاهای چرب، غذاهای پرنمک و مواد لبنی، استفاده از هر گونه مواد خام، سیب، کدو و استخوان، ماهی خام و تخم مرغ (چون باعث کمبود ویتامین می‌شوند) نام برد.

بهترین برند غذای ایرانی

شرکت فیدار پاتیرا با استفاده از متخصصان و کارشناسان مجرب ایرانی و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا اقدام به تولید خوراک دام، طیور، آبزیان و انواع مواد غذایی حیوان خانگی کرده‌اند.

برند نوتری پت: این برند یکی از برندهای به صرفه ایرانی است. و ۱۱ محصول غذایی شامل غذای خشک، غذای کنسرو سگ، بیسکوئیت های تشویقی، تریت چیپس نایی و تریت نرینه با تنوع طعم‌های مختلف به فروش می‌رساند.

برند تجاری مفید: که موفق به تولید خوراک سگ گارد و همینطور خوراک گربه و غذای پرندگان را نیز تولید می‌کند. این برند کاملا طبیعی و سالم و بدون هیچگونه مواد شیمیایی و یا مواد افزودنی و نگهدارنده می‌باشد.

بهتر است بدانید:
دامپزشک گربه – دامپزشک سگ – آرایشگاه گربه  – دامپزشک خرگوشکلینیک دامپزشکی تهران غرب – حمام سگ – کلینیک دامپزشکی – کلینیک دامپزشکی تهران – بهترین کلینیک دامپزشکی تهراندامپزشک پرندگان تهرانشماره دکتر سگ –دکتر سگ در تهران – بهترین کلینیک پت –اصلاح موی گربه –اصلاح موی سگ –ارایشگاه سگواکسن گربه و سگ –آرایش و اصلاح حیوانات در تهران

3 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات