دامپزشکی خرگوش لوپ

دامپزشکی خرگوش لوپ در سایت لبخند حیوانات

دامپزشکی خرگوش لوپ در کلینیک لبخند حیوانات آماده خدمت رسانی…! این مکان تخصصی برای خرگوش های لوپ می باشد. این دامپزشکی دارای تجهیزات به روز و کادر اجرایی حرفه ای و با تجربه هستش. خرگوش گوش آویزان یک حیوون خانگی خاص هستش از ویژگی های این نوع خرگوش میشه به گوش های افتاده و هوش بسیار بالای اون اشاره کرد.

دامپزشکی خرگوش لوپ

آشنایی با خرگوش لوپ

همونطور که بالا به اون اشاره شد خرگوش لوپ یک حیوون بسیار باهوش با گوش های افتاده هستش. این نوع خرگوش ها خیلی سریع و آسون آموزش میبینن. خرگوش لوپ تنهایی رو دوست نداره و به همین دلیل باید کنارش باشین و بهش رسیدگی کنید.

اصالت خرگوش لوپ

خرگوش لوپ از خانواده خرگوش اروپایی است. جفت گیری خرگوش اروپایی با نژادهای دیگه از خرگوش ها موجب پدید اومدن این نژاد خاص شده است. این نوع از خرگوش ها رو میشه از روی گوش های بزرگ و افتادشون شناخت که پایین افتاده و نمیتونن اونها رو تکون بدن.

به نظر میرسه که این گوش های بلند به دلیل اسارت فضای کوچیک در برخی از خرگوش ها ایجاد شده. به عبارتی گرما و فضای زندگی کوچک ماهیچه های گوش خرگوش رو ضعیف میکنه. در نتیجه گوش های خرگوش به پایین می افته.

ویژگی های خرگوش لوپ

ویژگی های خرگوش لوپ

خرگوش گوش آویزان حیوون خونگی اجتماعی و باهوش است که میتونید به راحتی با اون بازی کنید. البته در بعضی اوقات این خرگوش ها پرخاشگر و خشن میشن. اما با آموزش و تربیت صحیح و درست میتونید این مشکل رو رفع کنید. این حیوون ها عاشق پریدن و دویدن و بازی کردن هستن. اگر به اون ها قاطعانه (نه) بگید متوجه میشن اجازه چه کارهایی دارن و یا چه کارهایی ممنوع هستند. در آموزش دادن به این حیوانات باهوش سرسخت و صبور باشید.

ویژگی های فیزیکی

انواع مختلف خرگوش های لوپ :

  • خرگوش لوپ انگلیسی با گوش های بسیار بزرگ
  • خرگوش لوپ فرانسوی
  • خرگوش لوپ کوتوله
  • خرگوش لوپ کوچگ
  • خرگوش لوپ میسنر

بلندی گوش خرگوش های لوپ به نژاد اونها بستگی داره ولی همه نژادها گوش های بلند دارند. نژاد فرانسوی خرگوش گوش آویزان بزرگ است وزن این نژاد به ۶ کیلوگرم و اندازه گوش اونها به ۴۲ سانتی متر هم میرسه. نژاد انگلیسی خرگوش های لوپ گوش بزرگ تری دارن و اندازه آنها به ۶۴ سانتی متر میرسه. لوپ کوچک وزن زیادی نداره حدودا ۳٫۵ کیلوگرم هستند. لوپ کوتوله هم حداکثر ۲ کیلوگرم وزن دارند.

به طور کلی وزن خرگوش های گوش آویزان بین ۱ تا ۸ کیلوگرم است و حدودا تا ۸ سال عمر دارند. بدنی چاق و حجیم دارن و موهاشون پر و رنگهای متفاوتی دارن. موهای این حیوون با توجه به نوع نژادشون کوتاه و یا بلند و پوست اون نرم و ابریشمی است.

نگهداری از خرگوش لوپ

نگهداری خرگوش گوش آویزان

اگر خرگوش های گوش آویزان بیرون از خونه لونه‌ داشته باشن که اونها رو بتونه از سرما و بدی آب و هوا در امان نگه داره می‌تونن بیرون از خونه زندگی کنن. تو خونه از قفس بزرگ برای نگهداری این حیوون فعال و پر انرژی استفاده کنید. این نوع از خرگوش ها عاشق بازی کردن، دویدن، کندن زمین، پنهان شدن و پریدن هستند. اونها دوست دارن آزاد باشن ولی باید حواستون بهشون باشه چون هرچی ببینن می جوند. همیشه باید تمیز باشن و قفسشون توی یک محیط آرام و دور از جریان شدید هوا باشند.

هرچند حجم موهای این خرگوش ها زیاده و بدنشون به ظاهر حجیمه ولی استخون بندی ضعیفی دارن. خیلی مواظب باشید که از بلندی نیوفتن و هیچوقت از گوشهاشون نگیرید. خرگوش های گوش آویزان رو نباید در جای خیلی گرم نگهداری کرد چرا که به گرما خیلی حساس هستند. دستگاه گوارش این نژاد غذاهای خنک و تازه رو به سختی میپذیرد. غذای این حیوون ها بیشتر یونجه و کمی دونه های دیگه در کنارش و همیشه آب تازه در اختیار حیوون قرار بدین. برای دریافت مشاوره و رژیم غذایی میتونید به دامپزشکی خرگوش لوپ در کلینیک لبخند حیوانات مراجعه کنید.

مرتبا باید گوش های این نوع خرگوش ها رو کنترل کنید. چرا که در گوش های این خرگوش ها کنه به وجود می آید.  موهای این خرگوش ها هم باید هفته ای دوبار برس بکشیم تا نرم و پر پشت بمونه وموهای حیوون دچار گره خوردگی نشود. ناخن های این حیوون ها باید مرتب کوتاه بشه اگر تجربه انجام این کار رو ندارین میتونید از متخصصان دامپزشکی خرگوش لوپ کمک بگیرید.

این نوع خرگوش ها بسیار اجتماعی هستند و عاشق دوست بودن با صاحب خودشون و حیوونات خونگی مثل سگ و گربه هستش. اما اگر سگ و گربه خونگی دارید، وقتایی که با خرگوش هستند باید حواستون بهشون باشه که مشکلی پیش نیاد.

خرگوش گوش آویزان

تغذیه خرگوش لوپ

خرگوش ها معده حساسی دارند و همچنین علاقه زیادی به خالی کردن معدشون دارند. باتوجه به این ویژگی ها متخصصان دامپزشکی خرگوش لوپ برای شما پیشنهاد هایی ارائه دادند:

  • برنامه غذایی خرگوش گوش آویزان باید شامل (پلت ، سبزیجات تازه ، یونجه) باشد.
  • حیوون خودتون رو با پلت خرگوش با کیفیت که شامل (ذرت ، سیب زمینی و یا آجیل) تغذیه کنید.
  • پلت های تازه رو باید روزانه مورد استفاده قرار بدین و باید فیبر زیاد و پروتئین کم باشند.
  • خرگوش ها از یونجه و چمن تغذیه میکنند تا دندون هاشون رو به شکل طبیعی و خوب نگهدارند و به هضم غذای جامد خودشون کمک میکنه. جو دو سر ، تیتوئی و چمن و همچنین یونجه برای یک خرگوش گوش آویزان ایده آل هستند.
  • یونجه باید تمیز و تازه و خشک باشند و همچنین قبل از تغذیه خرگوش بررسی کنید که مواد غذایی دارای قارچ و کپک نباشند.
  • حیوون خونگی خودتون رو بیش از حد تغذیه نکنید. خرگوش های مسن تر باید روزانه با فنجان پلت تغذیه بشوند.
  • تنوع در سبزیجات یک نکته عالی و مهم است. سبزیجات برگ مثل (بروکلی ، شاهی ، کلم ، برگ قاصدک و کاهو رومیایی) مناسب هستند. استفاده از هویج رو کم نکنید اونها میتونن بیش از حد نشاسته دریافت کنند. به خرگوش خونگیتون مواد غذایی مثل (کاهو یخ زده ، ذرت ، لوبیا ، نخود فرنگی ، پیاز و هر بذر و دونه ای) ندین.
  • از میوه ها به صورت گه گاه استفاده کنید چون قند فراوان دارن نباید زیاد مصرف بشوند. باید دونه و پوست اونها کنده بشوند و مقدارهای کوچیک مورد استفاده قرار بگیرند.
  • خرگوش گوش آویزان یک انسان نیست. بنابراین از غذاهای فراوری شده مثل (نان ، شکلات ، چیپس یا بیسکویت) به حیوون ندین.
  • برای حیوون آب آشامیدنی تازه و تمیز قرار بدین. چرامه خرگوش ها مقدار زیادی آب مینوشند. داخل قفس از ظرف آب کوچک با عمق کم و ضد زنگ استفاده کنید.
  • ظروف آب و غذای حیوون رو روزانه تمیز کنید.

خرگوش گوش آویزان

نظافت و پیرایش خرگوش لوپ

خرگوش گوش آویزان حیوون بسیار حساسی هستش.  باید به بهداشت و نظافت این حیوون توجه داشت. نکاتی برای نظافت و پیرایش خرگوش لوپ:

  • شاخصه خرگوش لوپ گوش های بزرگ و آویزان است. به همین دلیل مستعد ابتلا به بیماری عفونت گوش هستند. گوش های حیوون رو با دقت بررسی کنید. به دنبال کنه و یا عفونت باشید و مجرای گوش رو به دقت بررسی کنید.
  • اگر گوش خرگوش بوی بدی میداد و یا موی بسیار داخل گوش ایجاد شده بود. فورا با متخصص دامپزشکی خرگوش لوپ تماس بگیرید.
  • خرگوش ها تولید مثل زیادی دارند. برای اینکه خونتون به پرورشگاه خرگوش تبدیل نشه حیوون رو توی دامپزشکی خرگوش گوش آویزان توسط متخصص عقیم کنید.
  • خرگوش گوش آویزان حیوون خونگی تمیزی است. خود حیوون اطراف چشم ها، بینی و گوش های خودش رو تمیز میکنه. ولی موهای اون رو به صورت مرتب شونه کنید تا موهای ضعیف از بین بروند.
  • برای خرگوش های دارای پشم خزی کوتاه است. روزانه موهای اون رو یکبار برس بکشید.
  • برای خرگوش های دارای موی پشمی و یا بلند روزانه دوبار برس بکشید.
  • در فصل ریزش موی خرگوش موهای زیادی از این حیوون میریزه. بنابر این برای خرگوش در روز حداقل سه بار برس بکشید.
  • ناخن های خرگوش خودتون رو هر از گاهی کوتاه کنید. چرا که ناخن های خرگوش میتونه بلند بشه و ممکنه هنگام تمیز کردن به خودش آسیب بزنه. در صورت نداشتن تجربه به دامپزشکی خرگوش لوپ مراجعه کنید.

خرگوش گوش آویزان

مشکلات و بیماری های خرگوش لوپ

مهم ترین مشکلات دامپزشکی خرگوش لوپ که میتونه برای حیوون مشکل ساز باشه و برای درمان اونها باید از یک متخصص خرگوش مشورت بگیرید. عبارت است از:

عفونت گوش، عفونت دستگاه ادراری، آبسه یا ورم چرکی، ریزش مو، خارش پوستی، مشکلات دندانی (بخصوص دندان پیشین و دندان آسیاب)، سرطان رحم (در ماده خرگوش‌هایی که نازا نشده‌اند)، عفونت دستگاه تنفسی فوقانی (به عطسه کردن ، آبریزش چشم یا بینی خرگوش دقت کنید)، اتساع شکم، کاهش فعالیت یا عدم فعالیت در دستگاه گوارش (که ممکن است منجر به گرفتگی مدفوع در روده شود)، تغییر یا عدم تعادل در راه رفتن.

بهتر است بدانید:
دامپزشک گربه – دامپزشک سگ – آرایشگاه گربه  – دامپزشک خرگوش – شماره دامپزشک گربه  – دامپزشکی گربه در تهران – کلینیک دامپزشکی تهران غرب – حمام سگ – کلینیک دامپزشکی – کلینیک دامپزشکی تهران –آدرس دامپزشکی تهران – بهترین کلینیک دامپزشکی تهران – سایت دامپزشکی – دامپزشک پرندگان –دامپزشک پرندگان تهران – دامپزشکی سگ و گربه –شماره دکتر سگ –دکتر سگ در تهران – بهترین کلینیک پت –اصلاح موی گربه –اصلاح موی سگ –ارایشگاه سگ – حمام گربه  – واکسن گربه و سگ –آرایش و اصلاح حیوانات در تهران – آرایشگاه گربه در شهران

3 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات