خارش در سگ ها

دلایل خارش در سگ ها

خاراندن، خود یکی از رایج‌ترین علائم نشان ‌دهنده خارش در سگ است؛ البته علائم دیگری نیز برای این مسئله وجود دارد؛ به‌عنوان مثال بعضی سگ‌ها نقطه‌ای از بدن خود را که خارش دارد لیس می‌زنند و اگر حیوان رنگ روشنی داشته باشد، قسمت‌هایی که توسط او لیس زده ‌شده است قرمز می‌شود و به خوبی مشخص می‌گردد؛ علاوه بر این کارهایی چون جویدن و دندان زدن به بدن هم می‌تواند از نشانه‌های خارش بدن سگ باشد؛

دلایل وجود خارش در سگ ها:

۱-انگل ها

وجود انگل‌های مختلفی که رو یا داخل پوست سگ زندگی می‌کنند، می‌تواند از رایج‌ترین علل خارش در سگ‌ها باشد؛ در این میان کک‌ها مهم‌ترین و بیش‌ترین انگل‌هایی هستند که روی پوست و یا داخل پوست سگ دیده ‌شده‌اند.

۲- وجود درد

سگ‌ها محلی از بدنشان را که درد می‌کند، لیس زده و یا گاز می‌گیرند؛ مثلاً اگر قسمتی از بدن آن‌ها جراحی‌ شده باشد و یا مفاصلشان درد کند، آن‌ها حتماً آن محل را لیس خواهند زد و یا گاز خواهند گرفت.

بهتر است بدانید:کک و کنه در سگ

خارش در سگ ها

۳- عفونت‌های پوستی

عفونت‌های پوستی، خارش بسیار زیادی دارند و متأسفانه بسیاری از آن‌ها قابل‌مشاهده نیستند. سگ‌ها می‌توانند به وسیله قارچ‌ها عفونی شوند و شیوع این مشکل در میان سگ‌هایی بیشتر است عفونت‌های پوستی ممکن است از طریق باکتری‌ها هم ایجاد شوند و این مشکل در سگ‌های سالم به‌ندرت پیش می‌آید و غالباً علامتی از نقص در سیستم ایمنی سگ است.

۴-آلرژی‌های غذایی

آلرژی‌های غذایی تقریباً ۵ تا ۱۰ درصد سگ‌ها را با مشکل مواجه می‌کنند و موجب می‌شوند که آن‌ها احساس خارش کرده و یا با عفونت‌های پوستی و ریزش مو مواجه شوند.

۵-آتوپی

آتوپی، یا درماتیت آتوپیک، یک واکنش آلرژیک به محیط است و سگ‌های نژاد لابردور، وست هایلند وایت تریر، باکسرها و بولداگ‌های فرانسوی بیشتر از سایر نژادها در معرض آن قرار دارند. آتوپی، باعث می‌شود که سگ، همه بدن خود را بخاراند یا لیس بزند و بیشتر، پاهای سگ را درگیر می‌کند.

بهتر است بدانید:بیماری های گربه و سگ

سگ ها

نکات پیشگیری و درمانیه خانگی خارش در سگ ها:

پوست سگ خود را یک بار در روز برای کنترل و از بین بردن خارش و تحریک شدگی شانه بزنید.
حداقل یک بار در هفته ملافه او را با آب داغ بشویید.
‎بدن سگ ممکن است به برخی از غذاها واکنش نشان دهد. بنابراین رژیم غذایی او را به صورت ناگهانی تغییر ندهید و اگر متوجه خارش او پس از تغذیه اش با یک ماده خاص شدید، دیگر آن خوراکی را به حیوان ندهید.
– انتخاب شامپوی مناسب و طبیعی
– تغییر برنامه شستشوی حیوان
– ماساژ دادن پوست حیوان با روغن
– تغییر رژیم غذایی حیوان
– از بین بردن عوامل تهدید کننده محیطی
– استفاده از خمیر جو دوسر
مراجعه به دامپزشک جهت تعیین دقیق علت خارش و درمان قطعی آن توصیه میگردد

بهتر است بدانید:پانسیون سگ در تهران

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات