محل زندگی سگ

محل زندگی سگ

درباره محل زندگی سگ در سایت کلینیک لبخند حیوانات به آن میپردازیم.

محل زندگی سگ ها

از مواد مصرفی مناسب و ضد عفونی کننده مناسب استفاده شود. نگهداری سگ های بزرگ مثل ژرمن شپرد، گریت این و دابرمن در آپارتمان کوچک کاری نسنجیده و نادرست است. و علاوه بر آزار و اذیت اعضا خانه و همسایه‌ها موجب افسردگی سگ و ناراحتی حیوان خواهد شد از سویی دیگر برخی از نژادهای ظریف و زینتی برای نگهداری در داخل منزل بوده و نگهداری این گونه سگها در حیاط و باغ، باعث ترس و آزار حیوان خواهد شد.

 

 

محل زندگی سگ

محل نگهداری توله سگ زیر دو ماه

توله سگهای زیر ۲ ماه در حساس‌ترین دوران زندگی خود به سر می‌برند. و در این دوران نسبت به آلودگی‌های محیطی، استرسی، بیماری و سایر عوامل تهدید کننده بسیار ضعیف و حساس می‌باشند. اغلب توصیه بر این است تا سگ‌ها قبل از ۲ ماهگی از مادر خود جدا نشوند تا بتوانند از مادر خود تغذیه کنند و آموزش‌های اولیه را از مادر خود یاد بگیرند. اما اگر شما مجبور به نگهداری و یا سرپرستی سگی زیر ۲ ماه شدید باید بدانید که نکات مهم بسیاری را باید رعایت کنید.

توله های زیر ۲ ماه

توله های زیر دو ماه حیوانات بسیار حساس و آسیب پذیری بوده و با کوچکترین سهل انگاری نسبت به نگهداری آنها، دچار آسیب های جدی و گاهی جبران ناپذیری می‌شود. و با توجه به اینکه در این سنین توله ها هنوز در برابر بیماری‌ها واکسینه نشده‌اند. فراهم کردن محیط مناسب و به دور از آلودگی برای آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.

نکته اول

اینکه سگ زیر ۲ ماه نباید با حیوانات دیگر تماس مستقیم یا غیر مستقیم داشته باشد. زیرا ممکن است مورد خشونت آنها قرار بگیرد و یا به علت عدم واکسینه بودن در این سن دچار بیماری‌های ویروسی کشنده‌ای شود.

نکته دوم

تهویه این محیط است توله سگ‌های زیر ۲ ماه خصوصا توله‌های زیر ۲ هفته دمای بدنی کمتر از رنج طبیعی را دارند. با یک بطری آب گرم که در حوله‌ای پیچیده شده است و با یک هیت پد محیطی گرمتر را مهیا کنید تا توله بتوانید بدنش را گرم نگه دارد.

تهویه محل نگهداری سگ

برای تهویه هوا هم باید این نکته را مد نظر داشته باشید که محل زندگی توله نباید در معرض مستقیم باد باشد. و همچنین نباید در معرض مستقیم باد باشد و همچنین نباید گرم و مرطوب باشد زیرا که در رطوبت بالا سسبب رشد باکتری و قارچ می‌شود. پس از سن یک ماهگی توله ها شروع به چرخیدن در محیط اطراف و شناسایی محیط اطراف می‌کنند. حواستان باشد که در محیط وسیله‌ای نباشد تا سبب آسیب به توله‌ها شود.

محل نگهداری سگ

توصیه برای توله های زیر ۲ ماه

توله های زیر ۲ ماه هیچگاه به صورت آزادانه در خانه رها نکنید بلکه باید در محیطی بسته به دور از رفت و آمد روزانه باشد. و فقط در زمان‌هایی که شما نظارت کامل بر آن دارید وی را آزاد بگذارید. زیرا به خاطر کنجکاوی ممکن است سیم برق را جویده و یا با کشیدن جویده و یا با کشیدن رومیزی، تمام وسایل را روی خودش بریزد گاهی اوقات نیز بی‌صدا در گوشه ای نشسته و شروع به جویدن گوشه مبل یا لباس کفش و جوراب شما بکند.

محل نگهداری سگ های بالغ

با رسیدن سگ به سن بلوغ وی محل زندگی خود را می‌شناسد و از کثیف کردن آن خودداری می‌کند. سعی کنید تا حداقل هفته‌ای یک بار محل زندگی سگ خود را ضدعفونی کنید. می‌توانید برای تمیز کردن محیط زندگی از الکل ۷۰% و یا وایتکس بسیار رقیق (۱ به ۳۲) و آب جوش انجام دهید. نکته‌ای که حائز اهمیت است این می‌باشد که سگ در زمان ضد عفونی در آن محل نباشد. محل زندگی سگ شما در صورتی که خارج از منزل است باید سر پوشیده باشد. محل زندگی سگ باید به دور از تاباش مستقیم خورشید و به دور از مسیر وزش مستقیم باد باشد. 

اولین سگ دنیا

سگ‌ها از دیرباز به عنوان حیواناتی فرهنگی در کنار انسان زندگی کرده‌اند و تاریخچه تلاش برای اهلی شدن آن‌ها به دوران طولانی بازمی‌گردد. اولین سگ‌ها احتمالاً از گرگ‌های وحشی اهلی شده‌اند. این تغییر از یک حیوان وحشی به یک همراه وفادار انسان تا زمانی که تمدن‌ها شکل می‌گرفتند، صورت گرفت.

نژادها و انواع مختلف سگ‌ها در طول تاریخ توسعه یافته‌اند، اما اطلاعات دقیق در مورد اولین سگ دنیا به عنوان یک نژاد خاص ممکن است مبهم باشد. در اثر طولانی‌ترین روابط انسان با سگ، این حیوانات به تدریج با انواع و نژادهای مختلفی شکل گرفته‌اند. نتیجتاً، مفهوم اولین سگ دنیا به سمت یک نژاد خاص و یا حتی یک سگ خاص مشخص نمی‌شود. اما با توجه به تاریخچه همزیستی سگ و انسان، می‌توانیم بگوییم که این رابطه به طولانی‌ترین روابط حیوانات خانگی با انسان محسوب می‌شود.

جابجایی محل زندگی سگ

از جابجایی متعدد لانه سگ خود به شدت جلوگیری کنید و سعی کنید به وی آموزش دهید تا زمان خواب باید به محل زندگی خودش برود. و از پذیرا بودن آن در تخت خودداری کنید زیرا این کار سبب آسیب به آن در زمان خواب می‌شود. کف لانه را با کمی شیب بسازید تا در صورت ورود آب، به راحتی از لانه خارج شود و سبب خیس شدن حیوان نشود.

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات