شستن گربه در دامپزشکی

شستن گربه در دامپزشکی

شستن گربه در دامپزشکی یکی از خدمات رایج کلینیک‌های دامپزشکی است. علاقمندان به گربه معمولا تصور می‌کنند که گربه‌ها آماده‌اند تا پنجه‌های خود را به فردی که قصد شستن آن‌ها را دارد، نشان دهند. ممکن است این پیشبینی تا زمانی درست باشد که یک فرد حرفه‌ای را برای حمام کردن گربه خود انتخاب نکرده باشید. در کلینیک دامپزشکی گربه شما اوقات ناخوشایندی را سپری نخواهد کرد. اگر گربه توسط فرد باتجربه به آرامی با محیط و روند آشنا شود می‌تواند از خدمات سالن لذت ببرد. در این مقاله علاوه بر بررسی مضرات شستن گربه به ذکر نکات شستشوی گربه پرشین، شستن گربه پس از دستشویی و شستن بچه گربه خیابانی خواهیم پرداخت. همچنین به این سوال که هر چندوقت یکبار باید گربه را شست شست پاسخ می‌دهیم و در مورد شستن گربه با شامپو بچه و هزینه شستن گربه صحبت می‌کنیم.

حمام کردن گربه در دامپزشکی لبخند حیوانات

حمام کردن گربه در دامپزشکی لبخند حیوانات

شستن گربه در کلینیک دامپزشکی لبخند حیوانات

کلینیک دامپزشکی لبخند حیوانات با تجربه ۷ ساله در موضوع گربه گربه شما بصورت تخصصی در مجموعه شسته می‌شود. و در صورت نیاز می‌توانید اصلاح گربه را به گرومر ما بسپرید. کلینیک لبخند حیوانات همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب حتی روزهای تعطیل آماده خدمات رسانی به شما عزیزان است. حتما قبل از مراجعه برای شستشو و اصلاح وقت قبلی بگیرید. شماره تلفن مجموعه ۴۴۴۴۴۰۳۹

<yoastmark class=

هزینه شستن گربه

هزینه شستن گربه با توجه به نیازهای گربه شما و خدماتی که ارائه می‌شود بین ۸۰ تا ۸۰۰ هزار تومان متغیر است. این خدمات ممکن است شامل کوتاه کردن ناخن، برس کشیدن، اصلاح، مسواک، تمیز کردن چشم‌ها و گوش‌ها و غیره باشد. استفاده از خدمات شستن گربه در دامپزشکی می‌تواند برای گربه شما مفید باشد و در وقت و انرژی شما نیز صرفه جویی کند، گربه شما نیز زمانی که تمیز باشد خوشحال‌تر خواهد بود.

حمام گربه

کلینیک‌های دامپزشکی به طور معمول از شامپوی مناسب و باکیفیت برای درخشندگی خز گربه‌ها استفاده می‌کنند. همچنین معمولا از سشوار برای خشک کردن گربه استفاده می‌شود. در صورت نیاز ناخن‌ها نیز کوتاه می‌شود. دامپزشک‌ها تجربه کار با نژادهای مختلف را دارند و به نوع خز و خلق و خوی آن‌ها آشنا هستند. بنابراین زمانی که گربه خود را برای شستشو به دامپزشکی ببرید، خدمات مناسب و منحصر به فرد گربه خود دریافت می‌کنید.

شستن گربه پس از دستشویی

بسیاری از صاحبان گربه، تصور می‌کنند که گربه‌ها به دلیل اینکه ساعت برای نظافت خود وقت صرف می‌کنند حتما نیازی به شستشو ندارند. با این حال دامپزشکان معتقدند که گربه با لیسیدن خود خزها را کاملا تمیز نمی‌کنند. در حقیقت هر چقدر هم که تلاش کنند قطعا قسمت‌هایی وجود دارد که زبان آن‌ها نمی‌رسد و درست در این زمان به کمک یک حرفه‌ای نیاز است. همچنین گربه‌ها با لیسیدن خودشان، خزها را می‌بلعند و با این گلوله‌های مو می‌تواند خطر مسدود شدن معده و نیاز به جراحی را در پی داشته باشد. شستن گربه در دامپزشکی و برس کشیدن خز می‌تواند این خطرات را کاهش دهد.

شستن گربه پس از دستشویی لازم نیست ولی بهتر است ماهانه نسبت به شستشوی گربه خود اقدام کنید. به علاوه اگر شما هم مانند بسیاری از صاحبان گربه هرگز به این فکر نکرده‌اید که گربه خود را برای شستن به دامپزشکی ببرید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که خدمات حرفه‌ای شستشو گربه در دامپزشکی را امتحان کنید. شما با مراجعه به دامپزشکی علاوه بر دریافت خدمات شستشو و آراستن می‌توانید راهنمایی و مشاوره نیز دریافت کنید. دامپزشک می‌تواند آموزش‌های لازم را به شما داده و سوالات مربوط به نظافت و شستشو را پاسخ دهد. زمانی در مورد روش‌های درست نظافت و شستشو گربه خود را بدانید بهتر می‌توانید از آن مراقبت کنید.

مضرات شستن گربه

مضرات شستن گربه گاهی می‌تواند باعث نگرانی صاحبان گربه‌ها شود. با این حال مزایای شستشو بسیار بیشتر است، همچنین شما می‌توانید با رعایت نکات ایمنی و حرفه ای، مضرات را کاهش داده و از بین ببرید. یکی از خطرات شستشو گربه مربوط به خشک کردن درست بعد از شستشو است. در صورتی که گربه بعد از شستشو به خوبی خشک نشود ممکن است به دلیل سرما آسیب بیند.

برخی گربه‌ها ممکن است از نظافت لذت نبرند و در هنگام شستشو دچار اضطراب و استرس شوند. اگر گربه شما احساس خوبی درباره حمام کردن نداشته باشد ممکن است احساس خطر کند. در این شرایط احتمالا با دندان‌ها و پنجه‌های تیز به شما حمله کند و به خودش نیز آسیب بزند. یکی دیگر از خطرات حمام کردن گربه مرطوب به محصولات آرایشی و بهداشتی است. برخی از شامپوها و نرم کننده‌ها دارای رایحه هستند که گربه ممکن است برای از بین بردن شروع به لیسیدن خز و بلعیدن محصولات شوینده کند.

شستشوی گربه پرشین

اگر گربه‌های مو بلند مانند گربه پرشین دارید حتما می‌دانید که این نوع گربه‌ها نیاز به برس کشیدن منظم دارند. شستشوی گربه پرشین به صورت منظم می‌تواند از به هم چسبیدن موها جلوگیری کنید. شستن گربه در دامپزشکی می‌تواند مشکلات اساسی سلامت پوست که باعث خشکی و پوسته پوسته شدن آن می‌شود را برطرف کنند. در جهت حفظ سلامتی دوست کوچک شما، نظافت به اندازه رژیم غذایی مناسب اهمیت دارد. تمیز نگهداشتن گربه پرشین می‌تواند علاوه بر حفظ سلامتی، ظاهر زیبا و بامزه آن را نیز حفظ کند.

گربه‌های پرشین دارای موهای بلند و کرکی هستند که به راحتی کثیف می‌شوند. این موهای بلند به راحتی می‌توانند آلودگی‌ها را به دام بیاندازند. گاهی این گربه برای تمیز و درخشان نگه داشتن خزها به چندین بار برس کشیدن در روز و شستشو مداوم نیاز دارند. گربه‌های پرشین قطعا به جلسات منظم شستن گربه در دامپزشکی نیز نیاز دارند.

هر چند وقت یکبار باید گربه را شست؟

گربه‌ها به طور طبیعی چندین بار در روز خودشان را می‌لیسند. بنابراین ممکن است مردم تصور کنند که نیازی به نظافت حرفه‌ای ندارند. با این حال‌عدم نظافت و شستشو مناسب گربه‌ها می‌تواند باعث مات شدن و بوی بد خزها شود. در پاسخ به این سوال رایج که هر چند وقت یکبار باید گربه را شست؟ بهتر است نژاد گربه را در نظر بگیریم. گربه‌های مو بلند به نظافت بیشتری نیاز دارند.

توصیه می‌شود که تا ۱۲ ماهگی گربه، نظافت و شستشو را به صورت ماهانه دنبال کنید. پس از آن نیز با توجه به اینکه گربه‌ها به تنهایی نمی‌توانند به درستی خود را تمیز کنند بهتر است هر ۴ تا ۶ هفته یکبار نظافت گربه را انجام دهید. در صورتی که زمان کافی برای شستن گربه خود ندارید یا نمی‌توانید این کار را به تنهایی انجام دهید. می‌توانید به کلینیک‌های دامپزشکی نزدیک خود یا کلینیک دامپزشکی لبخند حیوانات مراجعه کنید.

شستشوی گربه در کلینیک دامپزشکی لبخند حیوانات

شستشوی گربه در کلینیک دامپزشکی لبخند حیوانات

شستن گربه با شامپو بچه

هرگز نباید از شامپو انسان برای گربه خود استفاده نکنید. شامپوهای معمولی متناسب با ph پوست و موی انسان تولید شده‌اند و برای گربه‌ها نامناسب هستند. شما باید از شامپو مخصوص گربه برای دوست پشمالوی خود استفاده کنید. بهتر است یک محصول ملایم و بدون عطرهای شدید پیدا کنید.

شستن گربه با شامپو بچه یا هر شامپو و نرم کننده که برای انسان‌ها ساخته شده است، می‌تواند به گربه شما آسیب بزند. فراموش نکنید که این احتمال وجود دارد که گربه شما به شامپوی خاصی حساسیت داشته باشد. بنابراین سعی کنید پیش از استفاده برای تمام بدن گربه، شامپو را تست کنید. می‌توانید محلولی از ۱ قسمت آب و ۵ قسمت شامپو تهیه کنید.

شستن بچه گربه خیابانی

گربه‌های خیابانی از شما می‌ترسند و کمتر احتمال دارد که اجازه دهند آن‌ها را بشویید. از همین رو بهتر است شستن بچه گربه خیابانی را به یک فرد حرفه‌ای واگذار کنید. اگر قصد دارید خودتان گربه را بشویید فراموش نکنید گربه‌ها دوست ندارد که کاملا خیس شوند بنابراین سعی نکنید که به زور آن‌ها را بشویید. در صورت امکان می‌توانید یک وان آب گرم اماده کنید و به گربه اجازه دهید بازی کند.

در صورتی که گربه از آب لذت می‌برد می‌توانید سعی کنید که آن را در وان حمام کنید. به هیچ عنوان تلاش نکنید که گربه خیابانی را زیر آب فر ببرید یا بدن گربه را داخل آب فشار دهید. می‌توانید به آهستگی آب وان را روی بدن گربه بریزید با این حال نباید روی صورت گربه آب بپاشید. یکی از مزایای شستن گربه در دامپزشکی این است که متخصص می‌تواند مشکلات پوستی گربه را بررسی کند. به این ترتیب وجود انگل، توده، برآمدگی غیرعادی و یا التهاب پوستی شناسایی خواهد شد. این مورد می‌تواند به درمان و حل مشکلات قبل از تبدیل شده به مشکلات و خطرات جدی‌تر کمک کند.

همانطور که حدس می‌زنید گربه‌ها به آب و حمام علاقه‌ای ندارند. از همین رو اگر قصد داشته باشید خودتان گربه را بشویید ممکن است با چنگال‌های تیز روبرو شوید. در صورتی که به طور منظم از خدمات شستن گربه در دامپزشکی استفاده کنید، به مرور گربه شما نیز عادت می‌کند. زمانی که گربه خود را به طور منظم بشویید ریزش موها کاهش پیدا می‌کند و گلوله‌های مو نیز به حداقل خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات